- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Erstatning til jebo?
Erstatning til jebo?
Heisann!
Har tenkt å skaffe meg ett rekekar på ca 35 liter.
Har da falt for JEBO 35literen pga målene. den er ikke så lang som di fleste andre kar er.
Men litt sent ute (skal kjøpe i morgen) sjekker jeg her på forumet og leser at maange er veldig i mot disse karene.
Noen som vet om noen erstatninger til dette karet, med tanke på størrelsen.
Har tenkt å skaffe meg ett rekekar på ca 35 liter.
Har da falt for JEBO 35literen pga målene. den er ikke så lang som di fleste andre kar er.
Men litt sent ute (skal kjøpe i morgen) sjekker jeg her på forumet og leser at maange er veldig i mot disse karene.
Noen som vet om noen erstatninger til dette karet, med tanke på størrelsen.
Postet 02.10.08 kl 21:58
Postet 03.10.08 kl 12:11
Postet 03.10.08 kl 13:00
Linda KristinJeg har to Jebo kar og kunne ikke vært mer fornøyd. Nå bruker jeg riktignok ikke jebo sine filtre eller varmekolber, men karene er topp. Ikke noe å si på det jeg ihvertfall. Ser at mange ikke er fornøyd med utstyret og det kan man jo bytte ut så jeg hadde kjøpt et Jebo kar jeg. Mvh Linda
Har selv 35 litern og en 72 liter av jebo. karene er helt topp, men som Linda skriver så er ikke pumper eller varmekolber noe å satse på. legg heller pengene i en dyrer pumpe og varme kolbe.
lysarmaturet fungere svert bra og hos meg vokser plantene uta av akvariene(vanlig amazonas sverdplante)
jeg har hørt at store jebo kar er noe dårlige greier men små karene er ok. synes kansje de er lit dyre men.
Postet 03.10.08 kl 13:11
Postet 03.10.08 kl 14:09
Postet 03.10.08 kl 14:21
iDuddits.Vil en fluval 2pluss fungere bra? Hva er det som gjør filteret så dårligt? Er karet laget av glass, eller plastikk?
det som gjør jebo pumpene så dårlig er selve rotoren, den har dårlig opplagring og durer og bråker noe helt vannvittig! selve filteret er alt for finmasket og blir alt for fort tett.
fluval 2 holder sikkert lenge, filtermatriale er litt for fint dette også. men å modinernifisere dem med grov blåsvamp hjleper. da går filteret mer en dobbelt så lenge før det går tett.
link til forbedring avfluval pumpene. har gjort dette selv på en fluval 2 og det funker meget bra.
Postet 03.10.08 kl 14:26
Postet 03.10.08 kl 14:40