Stor pleco

Hei
Var på dyrebutikken forrige uke for å kjøpe to voksne ancistruser, en til hvert av akvariene mine. (60 og 120 l)

Det hadde de ikke, så hun som jobbet der foreslo en annen fisk som var en svært god algespiser, og som hun kunne anbefale for oss, pleco. Etter å ha sett på de en stund og sammenlignet med bilder er nesten sikker på at disse fiskene er Pterygoplichthus Pardalis, eller vanlig pleco, og de blir jo kjempestore!
Nå er de i underkant av 10 cm.

Det jeg lurer på er hva jeg skal gjøre med de? Om jeg kan gå tilbake til dyrebutikken med de, eller om jeg skal ha de til de blir for store, og så prøve å få gitt de bort. Vil de bli veldig store selv om de er i små kar?
Vil jo ikke ha de hvis de har det vondt hos meg
Hadde jeg vært deg hadde jeg levert fisken tilbake. De har gitt deg feil opplysninger, og da har du rett til å bytte. Si i fra på en høflig måte om at du ble solgt feil fisk, og be dem om å varsle deg når de har ancistrus igjen. Er de vrange, vifter du med forbrukerloven forran øynene på dem

Eventuelt kan du ha dem til de blir for store, men store fisk er ofte vanskeligere å selge. De vokser etter størrelsen på karet, det er sant, men når den ikke vokser er jo også det et varsel på mistrivsel.

ok, takk for svar Skal diskutere det med samboeren min, så får vi se.
Når jeg kjøper pleco så får jeg beskjed omat jeg får byttet den inn igjen i butikken når den blir for stor for akvariet mitt.
ok..ja det kan jo kanskje hende vi også får det. Hvilken butikk handler du på? Vi kjøpte de på zoo-1 i ulsteinvik.

Har solgt en av de nå, så skal vi ha den andre i det største akvariet vårt. Det er ikke stort akkurat, men regner med det kommer større før plecoen trygve rekker å vokse seg så stor:P
Foreløpig bor han i 60literen, og det ser egentlig ikke for lite ut..han er ikke så aktiv akkurat. Til og med om natta driver han mest å ''smyger'' fra sted til sted..
Men om en måneds tid får han seg et nytt hjem i 120literen..
Tilfeldig bekjentskap
© Håkon Kolderup
Reklame for plussmedlemskap