Når er en fisk gammel?

Hei

Jeg har en sverdrage som var fullt utvokst når jeg kjøpte den, den har vært hos meg i litt over 1 år og nå blir den bare tynnere og tynnere.

kan det være at den rett og slett er gammel??
Den ser frisk ut ellers, men jeg synes det ser så fælt ut at den er så tynn enda når den spiser mat hver gang den tilbys det.

Den var veldig flott tidligere i og med at han var rundere i formene, men nå ser jeg liksom konturene av skjelletet......

Bør jeg avlive den?

Den har fått tre avkom så den har i alle fall gjort sin nytte
Den kan ha fått innvollsparasitter. Det er ikke uvanlig hos levendefødere, så det kan hende den er syk, ikke gammel. Et typisk symptom på innvollsparasitter eller innvollsorm, er at fisken avmagres og blir tynnere og tynnere, til tross for at den spiser normalt.

Jeg tror kanskje du bør vurdere medisinering av akvariet, for det er stor sannsynlighet for at flere er rammet av det samme.
mona o
Den kan ha fått innvollsparasitter. Det er ikke uvanlig hos levendefødere, så det kan hende den er syk, ikke gammel. Et typisk symptom på innvollsparasitter eller innvollsorm, er at fisken avmagres og blir tynnere og tynnere, til tross for at den spiser normalt. Jeg tror kanskje du bør vurdere medisinering av akvariet, for det er stor sannsynlighet for at flere er rammet av det samme.

Hvilken medisin skal de ha da?
Les gjennom artikkelen for guppy. Der står det nevnt litt om sykdom også. Det samme gjelder for andre levendefødere.
Tusen takk, ser at du alltid er så flink til å hjelpe andre og gi gode råd Klem
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap