- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Ååå---trist, fant palettene mine i dag..
Ååå---trist, fant palettene mine i dag..
hunnen hadde på en eller annen måte klart å sette seg fast i filteret, og hannen som alltid var sammen med henne har visst stått der han og helt til han ble sittende fast...åh, søte palettciklide kjærestene mine...såå utrolig trist å miste fisk, særlig når jeg kunne ha redda dem om jeg fant dem tidligere, jeg leita og leita...
Postet 05.10.08 kl 21:17
Postet 05.10.08 kl 21:29
Trist å miste fisk, ja
Er du sikker på at de satte seg fast i filteret? Det er vanlig å finne død fisk akkurat der pga av vannsirkulasjonen, evt at fiskene gjemmer seg der før de dør.
Grunnen til at jeg tar opp spørsmålet er i tilfelle du bør sjekke om det kan være en annen grunn til at de døde, og evt rette opp dette.
Kun en tanke
Er du sikker på at de satte seg fast i filteret? Det er vanlig å finne død fisk akkurat der pga av vannsirkulasjonen, evt at fiskene gjemmer seg der før de dør.
Grunnen til at jeg tar opp spørsmålet er i tilfelle du bør sjekke om det kan være en annen grunn til at de døde, og evt rette opp dette.
Kun en tanke
Postet 05.10.08 kl 21:34
ja, er sikker på at de døde etter de satte seg fast, for de ble veldig plutselig borte, og de var friske og raske...hørte jo rare lyder fra pumpa men det var eneste plassen jeg ikke kunne tenke meg at de var, for jeg hadde nettopp hatt den oppe og rengjort den.
thomasiciklidene mine er veldig lykkelige nå...små luringer...de ble endel jaget av palett-paret...
thomasiciklidene mine er veldig lykkelige nå...små luringer...de ble endel jaget av palett-paret...
Postet 05.10.08 kl 21:44
Endret: 05.10.08 kl 21:46
Postet 05.10.08 kl 21:50
Jeg har dessverre lest tidligere at disse Jebo-bordakvariene sine filtere er fiske-slukere. De er ikke trygge.
Jeg regner med at det er der de har satt seg fast, siden palettciklidene er oppført på den akvarieprofilen din?
Jeg regner med at det er der de har satt seg fast, siden palettciklidene er oppført på den akvarieprofilen din?
Postet 05.10.08 kl 22:50
Endret: 05.10.08 kl 22:51
Postet 05.10.08 kl 23:05
Postet 05.10.08 kl 23:09
Postet 05.10.08 kl 23:24
Postet 06.10.08 kl 03:06