Hvilken pumpe....

Ville dere valgt til et 300 liters akvarie?
Har fått et godt tilbud og har veldi lyst til å slå til, men er usikker på om det blir veldi dyrt med pumpe til et såpass stort akvarie?

Noen gode lenker?...
To av de mest seriøse kandidatene er Eheim 2028 og Fluval FX5.

Dette er de beste lenkene som er å oppdrive på nettet (konge lenker).
Du får vel vanskligheter med å finne et billigere nytt filter enn dette Jeg bruker det i 350-literen, og gjør jobben sin lydløst. Men det er jo klart, dobler du prisen eller mere, så får du jo bedre kvalitet på filteret, men legg merke til at du kan bruke akkurat de samme filtermaterialet i Tetratecfilteret som i de dyreste. Det er 4 literskurver i bøtta som du kan putte filtermateriale i etter lommebok og ønske.
Jeg ville uten tvil valgt en utvendig pumpe.
Har selv bare prøvd eheim`s utvendige pumper. Og kan sterkt anbefale dette merket. (men de andre kan og være gode, jeg har jo ingen erfaring med disse selv)
Jeg ville valgt en pumpe som er beregnet, etter "bruksanvisningen" til et kar større enn 300 liter. Hvor mye større kommer litt ann på belastningen på akvariet ditt.
Om det er praktisk mulig for deg, jeg ville lagt lite vekt på kostnadene med pumpa. Kvalitet og ytelsesevne før pris. Pumpa er akvariets "hjerte".

Heia Brønnøysund!

mvh
nabo i sør
Jeg ville ikke vurdert noe annet enn en utvendig pumpe av ett kjent merke i ett så stort akvarium. Jeg tror heller ikke du finner en eneste her på forumet med stort akvarium uten utvendig filter. En slik pumpe alene kan gi litt lite sirkulasjon men da kan du kjøpe en billigere innvendig pumpe for å hjelpe på.
Helge
Jeg ville ikke vurdert noe annet enn en utvendig pumpe av ett kjent merke i ett så stort akvarium. Jeg tror heller ikke du finner [B]en eneste[/B] her på forumet med stort akvarium uten utvendig filter. En slik pumpe alene kan gi litt lite sirkulasjon men da kan du kjøpe en billigere innvendig pumpe for å hjelpe på.

Det er nok mange her i AF som bruker de innvendige Juwelfiltrene i karene sine.
Jon Bruce
[QUOTE=Helge]Jeg ville ikke vurdert noe annet enn en utvendig pumpe av ett kjent merke i ett så stort akvarium. Jeg tror heller ikke du finner [B]en eneste[/B] her på forumet med stort akvarium uten utvendig filter. En slik pumpe alene kan gi litt lite sirkulasjon men da kan du kjøpe en billigere innvendig pumpe for å hjelpe på.

Det er nok mange her i AF som bruker de innvendige Juwelfiltrene i karene sine.

Ok, de kom jeg ikke på.
er tilbudet på amtop fra tropehagen over? Det var 699kr for en som pumpet 1200l/t hvis jeg husker riktig.

Det skal være over, jeg kom siste dagen og var så heldig at jeg fikk meg to. De manglet delvis filtermaterialer så de kommer vel på en liten tusenlapp per stykk når de er klar til bruk.
Tilfeldig bekjentskap
© Håkon Kolderup
Reklame for plussmedlemskap