- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Ominredning, hva bør jeg tenke på?
Ominredning, hva bør jeg tenke på?
Postet 11.10.08 kl 14:58
Postet 11.10.08 kl 15:17
Postet 11.10.08 kl 16:00
Postet 11.10.08 kl 18:01
Postet 11.10.08 kl 18:10
Flyttet nylig all sand og fisk fra en 325 liter over i en 450 liter. Satte begge pumpene med innsug og utblås i en 10 liters bøtte. Fisker og planter ble plasser i andre bøtter uten noe kolbe eller pumpe etc. Karet ble tappet helt, alt vann ble tømt ut. Rørte godt i sanda før jeg tappet for å få med mest mulig dritt.
Sanda ble flyttet over, stein ble lagt på plass og nytt vann ble fylt i.
Du kjenner jo for hånd sånn cirka at tempen er den samme.
Deretter ble planter satt i, og så pumpene. Til slutt fiskene og så var prosjektet ferdig
Lite vits i å ta vare på det gamle vannet, da bakteriene du vil spare for det meste sitter pumpa. Noe sitter i grusen, men vannmassene er det bare å helle i dass. Om pumpa du skal bruke ikke var innkjørt kunne du godt spart på litt av det gamle vannet. Men ikke når den er innkjørt.
Sanda ble flyttet over, stein ble lagt på plass og nytt vann ble fylt i.
Du kjenner jo for hånd sånn cirka at tempen er den samme.
Deretter ble planter satt i, og så pumpene. Til slutt fiskene og så var prosjektet ferdig
Lite vits i å ta vare på det gamle vannet, da bakteriene du vil spare for det meste sitter pumpa. Noe sitter i grusen, men vannmassene er det bare å helle i dass. Om pumpa du skal bruke ikke var innkjørt kunne du godt spart på litt av det gamle vannet. Men ikke når den er innkjørt.
Postet 11.10.08 kl 18:15
Endret: 11.10.08 kl 18:17
Postet 11.10.08 kl 21:05