Hvor lang innkjøring før jeg starter med fisk?

Jeg lurer på hvor mange dager det er nødvendig å ha innkjøring med planter før jeg starter med fisk?
Jeg har lyst til å få meg guramier, men er dette noe jeg bør vente med, eller går det greit om dette er "første fisken"?
Det kommer vel an på hvor mye du leser å finner ut. leser du alt du kan finne om guramier på nett, i bøker Osv. går det nok greit. innkjøringen pleier å ta ca. 1 mnd.

Mvh: PK
Hei Den Morderiske Tannbørste.

Fra akvariet blir startet opp/filterpumpa er satt i gang - annbefales det av mange at man venter i to - tre uker før man setter i fisk. Og at man da starter med noen veldig få fisker. Om man er nybegynner, gjerne noen fisker som blir omtalt som enkle å holde.
Det finnes jo mange typer Guramier. Tenkte du på noen spesielle?
Uten at jeg selv har stor erfaring med Guramier, så har jeg erfart og lest, at dette ikke er fisk som går under betegnelsen enkle nybegynner-fisker.
Derfor, om du er nybegynner, kanskje du skulle la innkjøringstiden gå over fire uker før du setter inn fisk.

Det som uannsett er viktig er at vannverdiene dine er stabilisert før du begynner å sette inn fisk!

Det som også er viktig, er at du som Per Kristian skriver, leser og finner ut alt du kan om den fiskesorten du ønsker å ha.
Nitritt vil jo ingen fisker ha. Men hva slags pH og GH liker guraminen du ønsker deg? Hva slags temperatur?
Bør det være flere jenter enn gutter?
Hvor stor plass trenger disse fiskene?

Lykke til.

mvh
hei!

vet ikke noe om den type fisk er sikkert lurt som tidligere sakt her at du studere den typen litt først!

det jeg ville si egentlig var bare at jeg skaffet et akvarie til guttungen på 37 l,
hadde det i grunn travelt å er nokk utrolig utolmodig, så vi reiste å kjøpte fisker etter bare 3-4 dager begynte med åtte de LEVER ALLE SAMMEN ennå,
nå skal det sies at jeg sjekket godt alle verdier først!!

det var også småfisk som er såkaldt lette å ha!!

kjøpte flere etter på å har enda ikke mistet en eneset liten av våre "familiemedlemmer"!
vi har nå hatt i drøyt to mnd å har invistert i ett nytt kar for her yngler det som bare det!!

lykke til med annskaffelse av nye fisker!

Oppstart av akvarie

Vannverdier

Dette er to artikler som vil gi deg svar på mye (ligger under "artikler")

Minner deg på denne paragrafen i retningslinjene:
9) Det er viktig at overskrift i tråd/innlegg er kortfattet og informativ. Da får du raskere svar. Moderator kan endre overskrift uten varsel.

Retningslinjene finner du her
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap