Fisk som passer sammen med guppy

Har nå fire guppyer(hadde fem, en døde :/) og en malle i 40l akvariet mitt.
Jeg har litt lyst på en annen fisk, evt. flere guppyer. Er det mulig eller blir det for trangt?

Jeg har og et kjapt spørsmål om planter:
Har en plante jeg vil ha i akvariet. Aner ikke hva den heter, mora mi som kjøpte den og hun spurte selvfølgelig ingen spørsmål om den. Det ser ut som en bunt med store gress-strå. Planter jeg den uten eller med plastkrukken? Og vil den klare seg i 25 grader og sand?

Takk på forhånd!
carofline
]Planter jeg den uten eller med plastkrukken?


Du tar av plasten og den vatten som er rundt røttene. Du kan godt skylle planten godt før du putter denne ned i vannet om du ikke ønsker karet fullt av snegler. Er ofte mange snegle-egg i plantene fra butikkene har jeg skjønt (Har fått noen selv), og disse har en tendens til å formere seg fort!
Gunni
Er det [URLBLOCK1]?


Kan hende. Ligner mye, men klarer ikke si helt sikkert ut fra bare to bilder.
Hei carofline.

Artig å møte på andre fra Helgelandskysten her i forumet.
Jeg synes nok ikke at du skal skaffe deg flere fisker til et 40 liters akvarie carofline.
Noe som ganske sikkert kommer til å skje hos deg er at det vil komme mange små Guppybarn etterhvert.
Hva slags malle er det du har?

Praktisk sett er det fullt mulig å fylle på med mange fler fisker og arter.
Jeg startet min "akvariekarriere" med et akvarie på 43 liter. Og jeg kan love deg at der var det mange innbyggere! Sikkert fire ganger så mange fisk som du har. Det gikk jo bra det. Ingen døde. Ingen alegproblemer.
Men krangling imellom fiskene. Innvendig pumpe som stadig måtte renses. Og selv om jeg ikke kan vite, så følte jeg meg ganske sikker på at fiskene ikke trivdes spesiellt godt med å bo så trangt. 2 måneder etter flyttet fiskene over i større bolig.


mvh
Blir nok ingen guppybarn her i gården. Har kun hanner.
Er ikke sikker på hvilken malle det er, fikk så utrolig dårlig info der jeg kjøpte de. Tror jeg har en http://akvaforum.no/profile.cfm?id=3345. Vil tro det er en hunn, siden det ikke er noe tegn til antenner på den.

Hvilke fisker passer med guppyer?
Bare hanner. *ler Ok. Nei da blir det lite med yngel.
Jeg vet om mange fisker som fint kan være ilag med Guppyer carofline.
Men ærlig talt så vet jeg ikke om andre fisk jeg vil anbefale deg å ha i et akvariet på 40 liter. Jeg synes personlig det blir litt lite med plass.
jeg har som sagt vært der selv at jeg puttet en masse ulik fisk i et kar på din størrelse. Og jeg har ikke lyst til å anbefale andre gjøre det samme.
Men du kan jo selvfølgelig gå inn på medlemsakvariene her i forumet og se hva andre har i sine 40 liters akvarier.

mvh
hei du!
jeg har ett kar på 37l å der har jeg

6 neon tetra
5 guppyer
4 platyer
en algersier
en restespiser( kan ikke noe annet navn på den)
og to andre små fisker å det går utrolig bra!!

INGEN DØDE!!!!


tenker at du kan jo prøve deg frem litt!

nb, fikk en snegle forde jeg ikke hadde skyldt bladene godt nokk, gudsjelov ble det med den ene!!
Inaktiv bruker
Hei jeg har også 40l kar og inni den har jeg




6 neon tetrar
6 ancistrus
9 gupyy
3 platy
og et par snailer


og inni det 15l som jeg har og har jeg 11 små platy.
jeg har en 40 eller 50 liter. Faktisk ikke helt sikker. Brukte det til guppy tidligre. Tenkte bare å nevne at jeg hadde reker med di. Noe av rekeynglet ble spist, med mange overlevde. Og bestanden holdt seg normal eplesnegler er jo dekorative og artige. Hadde disse også oppi om du liker slike dyr da:p hvis ikke et par guppy til? Neontetra synes jeg ikke du burde ha. Selv om di er små, så er di aktive små krabater
Kardinaltetra/neontetra, sverdrager eller platy? Tror nok de passer oppi en 40liter.
Tilfeldig bekjentskap
© Kim Kasnes
Reklame for plussmedlemskap