Ja, nå har jeg endelig fått tak i et 20liters akvarium. Det er helt greit, og jeg har kjøpt blå og svart grus. Både grusen og akvariet er nå grundig vasket og skylt, og jeg har lagt grusen i akvariet sammen med skjell og litt pynt. Nå gjenstår kun plantene og fiskene da. Tenkte jeg skulle ha to kampfisker, da en svært stygg hunn og en pen hann, kan dette fungere? I dyrebutikken sa de at dersom hunnen er stygg vil ikke hannen gå på henne, og at det er sjeldent at hunnen går på hannen, så jeg satser på at dette er trygt. Ellers er jo gullfisken en som ikke trenger pumpe, om jeg ikke tar helt feil? Men de liker vel ikke grus eller noe? Har ikke helt peiling enda, men det virker som om akvariet mitt er litt for lite, ifølge informasjonen om fisk her på siden. Legger ved et lite bilde av hvordan avkariet ser ut nå.
Forresten, nå har jeg tatt opp i grus og pynt, når skal jeg da ha oppi vann? Og hvilken temperatur skal det være når jeg heller oppi vann? Lunkent eller kaldt? Fisk og planter er ikke kjøpt enda, og vil vel bli kjøpt litt senere denne uka. Har noe Aquasafe ellernoe, sånne blå dråper som skal dryppes oppi for å stabilisere eller noe. Og når jeg har hentet fisken(e), skal jeg ta litt av vannet fra akvariumet den var i på dyrebutikken opp i mitt akvarie?
Vet jeg spør dumt, men jeg vil nødig gjøre noen feil!