Hvem spiste neontetraene?

Grunnet noe forsinket oppstart av et par kar ble det en litt uheldig blanding i det ene karret vårt... Og grunnet ett lite impulskjøp av alt for mange neontetraer endte en liten stim av dem (23 stk) i det karet. To tok kvelden i pumpa, men 10 stk har trolig blitt for.... Sitter med 3 misstenkte. Plecoen tviler jeg på, og trodde vell egentlig at de 4 blå ahliene var for små enda ( vet det er rovfisk, men en neontetra er veldig stor i forhold til munnen på de tassa jeg har) Så var det blåguramiene da , de er definitivt store nok, men trodde ikke tetra sto på menyen deres....

Ikke akkurat ett stort tap, de resterende har flytta sammen resten av stimen nå og det ble ett helt greit anntal. Ahliene flytter for seg selv om en uke eller to
men kan jo være jeg har lyst til å flytte tetraene tilbake (hele stimen) da, og da kan det være greit å ha utelukket de to andre (trikser i så fall til pumpa så ikke fler tar den veien).
vil nok tro dette er ahliene. de er grådige fra de er små. men å flytte tetraene tilbake bør du ikke uansett, de skal ha andre vannverdier enn ahliene.
hmmm,hadde helt glemt å sjekke vannverdier for neontetra... alle de store har jeg liksom tatt hensyn til. Jaja, alt her var liksom veldig planmessig en stund men må vel til med noe rokering... Vil ahlien kunne gå sammen to store ancistrus, selv som fullvokste? (gir ett snevert vannverdiområde, men siden de krysser hverandre burde akkurat det kunne gå)
hmmm, nok en unskyldning for ett nytt karr, har igjen 22 neontetra, og de vannverdiene de skal ha er ikke serlig kompatible med noe annet jeg har.
Blir en 110 liter ledig i morgen, men litt vel voldsomt for 22 tetra :P tror heller jeg satser på ett til Hva bør være minimum størrelse for de 22?

Impulskjøp er gøy, men ikke altid like smart :P
ancistrusene klaere seg fint sammen med ahliene. en 110 liter til 22 neontera bør holde det.
hmmm, 110 liter blir jo faktisk eksakt til 22 fullvoksne. Men hvor fort vokser de? Og hvor nøye er neontetra på vannverdier? Regner vel egentlig med at de fleste neontetra går med feil vannverdier.( "Fredlig og livlig stimfisk som passer i de fleste selskapsakvarier." men er jo ikke serlig mye annet som skal ha de vannverdiene)
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap