Kranglete fisk!!

jeg har en guppy han som viser seg å være en utrolig krangle fant!! hva gjør jeg??

ser nesten ut som han "går løs" på to av mine flaty hunner!

jeg har flere guppyer og platyer men der er det ikke noe problem er kun denne ene!

uten at jeg er helt sikker kan det se ut som de to platy hunnene som min guppy han går løs på kanskje kan være med yngel!! kan det stresse dem?
=(

ingen som kan hjelpe meg??
Jeg skjønner egentlig ikke hva slags svar du håper å få her Det er jo ikke så mye å gjøre egentlig. Det er ikke mulig å dressere fisk til å oppføre seg slik vi liker

Du kan velge å gi bort kranglefanten, kanskje den jekker seg ned når den havner i nytt kar og er nykommer på stedet. Eller, du må kanskje avlive den, dersom det virkelig blir ille mht graden av plaging han driver med.
Det å ofre èn fisk for fellesskapets beste er ikke noe unormalt.

Hvor stort er akvariet ditt? Har du bilde av det? Det kan hende at hvis du kjøpte inn en del mere planter f.eks., så ville alle fiskene kunne gjemme seg eller holde seg litt ute av syne for plageånden i blant. Mange har altfor lite planter i akvariene sine, så fiskene er mer eller mindre nødt til å glane rett i fleisen på hverandre hele tiden. Det kan det bli krangel utav.
det karet er på 37l å der er det mye planter kan nesten ikke ha flere!
har flere kar på bla 54l og ett lite på 10l bare som jeg bruker til yngel!

kan godt flytte den jeg men det jeg lurer på er om den kan påvirke de gravide hunnene mine som de hakker på!

kan det ha noe virkning på den!!
jeg er som du skjønner helt ny med detta, men hadde vel håpet at spm ikke var så dumme som du får det til å virke som!
Har ikke vært borti dette, men jeg vil da tro at dette kan være stressende for de som er gravide. Det må være stressende å bli konstant jaget hele tiden.
Og stress på levendefødere kan føre til at de holder tilbake fødselen, ja faktisk så lenge at de dør til slutt. Dette kan i hvert fall skje ved stress i forbindelse med å bli satt i fødekasse. Og da antar jeg at stress er stress, om det kommer av fødekasse eller å bli konstant plaget og jaget rundt. De vil jo ikke få mulighet til å føde i fred og ro når den dagen kommer heller.

Mulig at det ikke er antall planter i karet som er problemet her, men for mye fisk på for liten plass. Det kan få fisk til å jage og stresse veldig.

Støtter Mona's forslag, jeg.
tusen takk for svaret!!

har ikke mange fisker der hel så det heller skulle ikke være noe problem men i å med at jeg har flere kar så kan jeg jo flytte denne kranglefanten å se hvordan det blir da!
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap