Crowntail kampfisk

hei jeg har en crowntail kampfisk og lurer på om den kan få
yngel sammen med en vanlig kampfisk jente
Det kan de=) Det er nesten det samme som om en nordmann skulle få barn med en afrikaner. Men husk å si at yngelen er blandings om du skal selge dem
takk for hjelpen

men jeg lurte på en ny ting
jeg har kjøpt to sånne jenter i et 110liters kar og jeg har andre fisk oppi der men han bryr seg ikke om jentene heller noe
ka skal jeg gjøre får og få de forelsket
De parrer når de parrer, og vil de ikke så vil de ikke.

Men om du gir ekstra godt fôr et par uker (mygglarver, artemia, lever (samme dag som vannbytte, lever forurenser veldig) pluss at du setter temperaturen til 30 grader (sjekk at de andre fiskene tåler så høy temperatur) kan det hjelpe på parringshumøret

Jeg anbefaler deg å sjekke ut kampfisk.com og sveins dyreverden. Den første er kampfisk generellt, og på den siste siden står det mye om oppdrett.
Det er svært vanskelig å få oppdrett i et selskapskar med andre fisk, og om det skulle skje, så vil det være stressende både for kampfiskhannen som skal holde alle andre unna redet - og for alle de andre fiskene som blir jaget hele tiden.

Oppdrett krever en god del, både av utstyr og tid Et eget kar er absolutt det beste. Søker du litt finner du nok massevis om oppdrett av kampfisk. Ellers er kampfisk forholdsvis krevende å drette. Ikke i forhold til å få de til å legge egg, men etterhvert som yngelen vokser til må du ha et kar for hver hanne - de kan jo ikke gå sammen. Så kanskje spesiekt kampfisk oppdrett krever en del plass om ikke annet

Selv har jeg ikke hatt oppdrett på kampfisk, så jeg kan ikke hjelpe med detaljer.

Må editere: Det jeg mente er at det ikke er vanskelig å få de til å legge egg, men å få de fra egg til levedyktige ungfisk i et selskapskar. Tror det ble litt uklart. Trøtt
Apropos det med egne kar til yngelet, du kan spørre rundt i matbutikker og butikker som selger godteri om de er villige til å ofre noen smågodtbokser på ca 4 liter, sett opp et smil og skru på sjarmen Ellers selger de "Samla Oppbevaringskasser" billig hos IKEA. 12 for de på 5 liter, og 50 for førti liter om jeg ikke husker helt feil.
jeg har et ledig 22liter kar kan de bli bruk får
Joda, men du må huske på at det kan godt bli 50 hanner, og hver av de må ha egne kar:P
slev vis det er veldig små

kan de ikke være sammen det første månende?
De kan vel gå sammen til de er rundt 2 mnd gamle, men da begynner de å angripe hverandre og må skilles i hvert sitt kar. Og i følge Svein sine sider (link i posten fra Maretard) så er de ikke leveringsklare før rundt 4 mnd (om jeg tolker det riktig). Så det vil si: et kar per hannfisk i minst 2 måneder.

Kampfiskoppdrett er kanskje ikke det enkleste/minst tid- og plasskrevende å begynne med hehe.
Parer du fisk i selskapskaret kan du godt la dem være der den første tiden, men regn med at noen yngel blir mat til de andre da. Men når de er 2 måneder ca begynner de å bli aggressive, og da må hver og en av hannene pluss de sinte hunnene ha eget kar. Resten av hunnene kan du putte i en stor plastboks med innjørt filter i, hunnene kan også være litt grumpy, så da slipper du at det går utover de andre fiskene.

I 22 literen kan du vel ha to-tre hunner, men mer enn det anbefaler jeg ikke over lengre tid, da karet er litt lite for det
da fikk jeg noe og tenke på takk for hjelpen
Ingen årsak=) Lite tips, ha boksene med fisk på badet eller et annet rom med jevn og god temperatur, så slipper du å tenke på varmekolber i alle boksene, men spør de du bor med først:P Og du kan godt varsle venner og familie at det kanskje blir kampfiskyngel snart, så kan du sjekke om noen er interessert i å kjøpe.
ok

men kan en kampfisk være i en skål eller noe sånt
Den KAN være der, på akkurat samme måte som du kan være i en skittentøyskurv. Men det er overhodet ikke bra for fisken, og den vil mistrives.
Maretard
Den KAN være der, på akkurat samme måte som du kan være i en skittentøyskurv. Men det er overhodet ikke bra for fisken, og den vil mistrives.

Mente permanent med dette da, om du skal avle har du ikke noe valg i en to måneders tid.
men er det noen som kan gå sammen heller er alle fiender

forde den jeg har tror jeg kan kankje gå sammen med en an kampfisk fordi han går sammen med guppyer og platyer og han jagger de ikke i det helle tatt han bare runst og koser seg
Jeg ville bare hatt hunnene sammen. Du kan selvsagt ta sjansen på at det går bra, men det er ikke uten grunn det kalles KAMPfisk.

Det kan jo hende du har et rolig eksemplar, men hva om yngelet blir aggressive? Om du skal avle, bør du ha egne bokser til alle i tilfelle noe går galt, så slipper du å drepe dem
ja men kor stor er de når det blir født son sirka?
Når de klekkes kan du knapt se dem, etter tre dager er de som bittesmå mark, så blir de mer og mer synlige etter hvert. Er ikke helt sikker på hvor fort det går.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap