Slamkryper "Terreng"

Hallo

Jeg har en algeeter og 5 neontetra og de trenger normal plass som andre akvariefisker,men i dyrebutikken har de veldig lite vann i slamkryperens akvarium.Jeg vet at slamkryperen trenger og få komme opp og puste så har noen noen ideer om hvordan en slamkryper kunne overleve i et fullt akvarium?Jeg tenkte litt på ett platå eller noe?
Du kan alltids bygge opp et lite platå til den, men den vil ikke trives. Det trenger gjerne litt stor plass på land og, da landet er dens revir, og med et platå vil det bli ganske slitsomt å komme seg på land. Mange slamkrypere er også brakkvannsarter, som vil ha saltere vann etter hvert som de vokser, så det er nok ingen god idé.

Men kan du ikke skaffe et nytt kar da, kun for slamkryperen, evendtuelt noen molly som kan gå i brakkvann?=)
Takk for svaret,da vil jeg nok ha meg et nytt karr det er bedre enn at den ikke trives =)
Det er mye bedre=) Si i fra når karet er ferdig, og post noen bilder, trenger tips til innredning når jeg skal ha slammis:P
Jeg har ett lite tips,i dyrebutikken så brukte de og ha boblepumpe med lys til slamkryper'n men halve stakk opp av vannet og skate en fin dis med blått lys og det var ganske kult
Har dere noen tips om ett passende karr til slammis som ikke er så dyrt?
Tilfeldig bekjentskap
© Kim Weflen aka akvafil
Reklame for plussmedlemskap