Slørhaler

noen som har forslag til fiske arter jeg kan ha sammen med slørhaler?
Plussmedlem
Hvor stort akvarium har du?
Og hva slags filter?
Slørhaler
akvarie mitt er ca. 60 liter, filtre mitt er "power liquid filter"
Som du kan se her så er 60 liter litt i minste laget til en fisk som fint kan bli 40 centimeter eller mer med godt stell. Du må derfor forberede deg på å finne et større akvarium til disse om ikke så lenge.

Dessuten så forurenser disse fiskene ganske mye (spiser mye, driter mye) så det første spørsmålet er hvor mange du har av disse i karet ditt. Har du tre eller flere små så tror jeg filteret ditt har mer enn nok med å takle avfall fra disse og du bør da heller ikke skaffe flere fisk. Er det litt størrelse på de så ville jeg omplassert de først og skaffet mer egnede fisk til karet.

Gullfisk har store munner og kan fint spise mindre fisk. I tillegg så liker de kjøligere vann enn de fleste andre arter. Mange arter kan også finne på å nappe finnene til slørhalene. Det er derfor veldig vanskelig å foreslå noen. Her har jeg gjort et søk ut fra størrelsen på akvariet ditt og behovene gullfisken har til vannet, men du må utelukke ciklidene og killiene på grunn av at de er potensielle finnenappere og likeledes arter som er så små at slørhalene kan spise de (passer de i munnen blir de spist).

Etter min mening så passer gullfisk best i et stort kar sammen med bare andre gullfisk, eller aller helst i dam i hagen.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap