Crowntail kampfisk

kor langt tid tar det får kampfiskene parer
får jeg har en crowntail kampfisk og en kampfisk jente og de første
dagene bryde de seg ikke om verandre og nå begyner kampfisken og jage av og til på jenten

og kår mange barn får de?

bilde av jenten var ikke så veldig klar
Kamfisk
Hei.

Å si hvor lang tid det tar før fiskene dine parer seg, er umulig å si. Det er akuratt som oss menesker de velger selv når de vill parre seg. Så en vakker dag kommer det til å skje om forholdene er rettelakt for kampfiskparring.

Det er også vanskelig å si hvor magen de får er også vanskelig, men vanlig at de får mangen nåkk, for husk hannene kan ikke være i lag.
kår mange barn får de om gangen og kår ofte får de barn
Joakim Rasmussen
kår mange barn får de om gangen og kår ofte får de barn

Det var vell det jeg svarte på i det andre innleget ?
Ofte legger kampfisk mange egg men ikke alle overlever, men det kommer jo ann på forholdene i akvariumet, om de er tilpassa for kampfiskyngel.
Som jeg skrev i det andre innleget.

Å si hvor lang tid det tar før fiskene dine parer seg, er umulig å si. Det er akuratt som oss menesker de velger selv når de vill parre seg. Så en vakker dag kommer det til å skje om forholdene er rettelakt for kampfiskparring.

Det er også vanskelig å si hvor magen de får er også vanskelig, men vanlig at de får mangen nåkk, for husk hannene kan ikke være i lag.
Enig med Magnus

Vanskelig å si når og hvor mange. Det jeg kan si er at oppdrett på kampfisk er utfordrene. Jeg har lyst, men har hverken tid eller plass desverre

Du må ha et eget kar til kampfisk hunnen etter at eggene er lagt, ellers vil hannen jage henne veldig.

Kampfisk yngelen kan gå sammen i ca 2 måneder, men etter det begynner hannene (og noen av hunnene) å bli veldig aggressive mot hverandre. Da må disse ha et akvarie hver.

Tenk det - å kanskje få 20-30 kampfiskhanner og måtte ha et akvarie til hver av de i et par-tre måneder før de er store nok til å selges.

Det holder med slike plastesker det selges smågodt i på butikken, men jeg har ikke plass til 30 slike bortover, eller tid til å bytte vann på 30 slike hver dag hehe.

Alt i alt er ikke kampfisk det jeg vil råde folk til å begynne med om de har lyst til å få yngel. Men jeg er sikker på at det er veldig moro og interessant om man har tid og plass!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap