- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Ny fisk?
Ny fisk?
Vet at mange spør om dette spørsmålet, men som mange andre lurer jeg også på hvordan fisk jeg skal kjøpe..
Har lyst til å ha en litt større fisk også i akvariet mitt.
Det er ett 112liters og det går fra før stjernedanio, kuhliiål, l-333 og ottoer.
Alle disse fiskene holder seg liksom fra midten av akvariet og nedover, det jeg kunne tenke meg var etpar 3 fisker som holde seg i overflaten og rundt der..
Så hvis noen har noen gode forslag så er det bare å spytte ut
Har lyst til å ha en litt større fisk også i akvariet mitt.
Det er ett 112liters og det går fra før stjernedanio, kuhliiål, l-333 og ottoer.
Alle disse fiskene holder seg liksom fra midten av akvariet og nedover, det jeg kunne tenke meg var etpar 3 fisker som holde seg i overflaten og rundt der..
Så hvis noen har noen gode forslag så er det bare å spytte ut
Postet 19.10.08 kl 20:01
Postet 19.10.08 kl 20:03
Postet 19.10.08 kl 20:13
Postet 19.10.08 kl 20:39
Postet 19.10.08 kl 20:47
Postet 19.10.08 kl 21:59
Postet 19.10.08 kl 22:15
Postet 19.10.08 kl 22:21
Endret: 19.10.08 kl 22:22
Postet 19.10.08 kl 22:29
Ja, det er vel helst stjernene som får kjørt seg av kampfisken her i huset, men de er så kvikke så han får aldri tak i noen
Jeg synes kanskje de litt større guramiene som Helge nevner blir litt for store til en 112 liters om de holdes i par. Hannene kan bli aggressive i lekstiden og da er det ikke greit å komme unna i et så lite kar for den andre av samme art.
Kan bli vanskelig å holde par av vanlig kampfisk også, men om du vil prøve noe litt skjeldnere så finnes det mange Betta-arter som kan holdes i par uten problem. Det finnes også en del små guramier som faktisk kan holdes i mindre grupper. Jeg har falt for pygmeguramiene. Utrolig vakre små fisk
Jeg synes kanskje de litt større guramiene som Helge nevner blir litt for store til en 112 liters om de holdes i par. Hannene kan bli aggressive i lekstiden og da er det ikke greit å komme unna i et så lite kar for den andre av samme art.
Kan bli vanskelig å holde par av vanlig kampfisk også, men om du vil prøve noe litt skjeldnere så finnes det mange Betta-arter som kan holdes i par uten problem. Det finnes også en del små guramier som faktisk kan holdes i mindre grupper. Jeg har falt for pygmeguramiene. Utrolig vakre små fisk
Postet 19.10.08 kl 22:29
Postet 19.10.08 kl 22:47
Postet 19.10.08 kl 23:50
Postet 20.10.08 kl 09:48
Har dessverre ikke hatt den selv så jeg vet ikke hvordan den oppfører seg. Regner med at den spesielt går etter hunnen etter lek, men i basen står det at den kan gå i et selskapsakvarium så jeg regner ikke med at den er verre enn andre guramier. Har lest litt mer om den nå og dessverre så ser det ut til at den holder til lavere i karet enn andre lignende arter så da passer den vel ikke helt hos deg likevel.
Ikke enkelt å velge, nei.
Du kan jo se her og her om du finner noen andre som frister
Ikke enkelt å velge, nei.
Du kan jo se her og her om du finner noen andre som frister
Postet 20.10.08 kl 13:53
Nei det skal jammen ikke være lett, har vært inne å lest på begge di sidene.
Føler liksom ikke jeg får den der "ååh, den vil jeg ha" følelsen.
kunne fått en skikkelig brainstorming nå
Ellers vurderer jeg å øke bestanden av Stjernedanioen..
Men er veldig sjelden på privat markedet.
Men dine Stjernedanioer, Tante Astrid, stimer disse veldig fint? Eller er dem liksom spredt rundt en og en å sånn.. Hvis du skjønner hva jeg mene?
Føler liksom ikke jeg får den der "ååh, den vil jeg ha" følelsen.
kunne fått en skikkelig brainstorming nå
Ellers vurderer jeg å øke bestanden av Stjernedanioen..
Men er veldig sjelden på privat markedet.
Men dine Stjernedanioer, Tante Astrid, stimer disse veldig fint? Eller er dem liksom spredt rundt en og en å sånn.. Hvis du skjønner hva jeg mene?
Postet 20.10.08 kl 17:31
Endret: 20.10.08 kl 17:37
Postet 20.10.08 kl 17:43
Endret: 20.10.08 kl 17:44