Hvor mye aquasan?

Hvor mye Aquasan skal jeg tilsette ved vannbytte?
Om jeg bytter ut 30% av vannet, skal jeg da tilsette like mye Aquasan som er beregnet på hele akvariumet? Det vil si 15 ml på 60 liter.
Eller skal jeg bare tilsette 10 ml, som er 30%?

Redd for å tilsette for mye, for lite. Kan fiskene ta skade dersom man doserer dette feil?
Dory_1
Hvor mye Aquasan skal jeg tilsette ved vannbytte? Om jeg bytter ut 30% av vannet, skal jeg da tilsette like mye Aquasan som er beregnet på hele akvariumet? Det vil si 15 ml på 60 liter. Eller skal jeg bare tilsette 10 ml, som er 30%? Redd for å tilsette for mye, for lite. Kan fiskene ta skade dersom man doserer dette feil?

Mener å huske at Aquasan skal doseres likt med som er 5ml pr. 10 liter vann, dvs at skifter du 30 liter vann tilsetter du 3*5ml = 15ml osv.

Når du sier at du skifter 30% vann kommer det helt ann på hvor mye totalt du har av vann. Dersom du har en 100 liters akvarie og skifter 30% så bytter du ut 30 liter og da doserer du som nevnt ovenfor.
Takk for svar!

Har 60 liter akvarium!
Dory_1
Takk for svar! Har 60 liter akvarium!

Da skifter du ca. 18 liter ved 30%, da kan du trygt runde oppover til 10ml Aquasan.
Gjør vel heller ikke så mye om det blir litt i overkant.. Nå er jeg ingen ekspert men har hørt fra sikre kilder at for mye aquasana ikke skader.
Med visse begrensninger selvsagt :P
Lasse Hansen
Gjør vel heller ikke så mye om det blir litt i overkant.. Nå er jeg ingen ekspert men har hørt fra sikre kilder at for mye aquasana ikke skader. Med visse begrensninger selvsagt :P

Det stemmer Lasse, det er ingen krise å overdosere. Jeg har faktisk dosert 100% i forhold til oppgitt verdi.
Tilfeldig bekjentskap
© Jeanette Abelle
Reklame for plussmedlemskap