Heisan
Tenkte jeg skulle dele denne med dere. Litt flaut egentlig, men greit å vite.
Har testet vannet en god stund nå (siden oppstart i begynnelsen av September), og har (etter min mening) alltid fått en litt lav ph ifølge dråpetesten PH 3-10 fra JBL.
Har alltid lest bruksanvisningen, funnet frem til DK (første nordiske språket), og fulgt denne.
Har en stund siklet på en digital PH måler fra Weipro (Weipro PH2000, kjøpt på Ebay), og fikk denne i hus idag. Kalibrerte denne med medfølgende ph7 kalibreringsvæske og satt det i vannet. Den skvatt rett opp på ph 7.51 med en gang gitt.
Etter å ha lest en del tråder angående digitale PH-målere, trodde kanskje jeg ikke hadde kalibrert den riktig, så jeg gjorde det igjen, og sjekket at det ikke var noe rask, dråper, bobler etc på proben. Resultatet var det samme.
Tenkte jeg skulle sjekke igjen med dråper, og studerte litt skuffet i bruksanvisningen, at jo, jeg hadde gjort riktig. Bladde tilfeldigvis opp på svensk, men der stod det 4 dråper ikke 5!. Ha-ha, det er feil på den svenske anvisningen. Men etter å ha bladd igjennom alle andre språk, var det kun dansk som sa 5 dråper.
Det betyr at jeg har mål med 5 dråper istedenfor 4 nå snart 2 måneder
Etter å ha kontrollert en gang til med riktig antall dråper, stemte det digitale med dråpetesten (Noe som jeg selvfølgelig er glad for )
Betyr bare at jeg må få satt igang Co2 prosjektet mitt snarest, for å få denne ned til 6.8.........
FYI