Begynner på nytt etter 16 år

Hei

i "gamledager" hadde jeg et 160L akvarium, som var fyllt med diverse fisk.

Nå har jeg tenkt å begynne på nytt, og har samlet sammen noe gamelt og noe nytt utstyr.

Har et 250 liter Akvarium med en Tetratec EX1200 pumpe og 2 armaturer med 1x20W Aqua glo rør.

Fiskene som jeg liker og som skal danne "grunnstammen" i akvariet er følgende:

Neon tetra
Guppy
Plati
Skjørte Tetra

Liker et tett vokst akvarium med mye planter, røtter og lignende.

så til spørsmålene:

1. trenger jeg en luftpumpe eller holder det med Tetra tec`n?
2. lys eller mørk sand og hvilken størrelse anbefales?
3. planter, hva foretrekkes av lave og høye?
4. bunn fisk hvilke typer?

Det kommer helt sikkert flere spm etter vært som planleggingen skrider frem, satser på at akvariet er klart til jul.

Werner
amasonas sverdplante er en VELDIG fin plante! Fattern kjøpte 2 stykker for 24 år siden, og har vært forsynt med planter senere. noen valisneriaer er jo også fint. Lykke til!
Jeg vil anbefale biltemasand, den grove typen, selv om grov er en overdrivelse. Dette er en veldig lys kvartssand.

Hva med en anubias som forgrunnsplante?

Og Ancistrus er en fin bunnfisk son og gjør nytte for seg. Eller hva med eplesnegler og?=)
Hvis du liker tettbeplantet akvarium så bør du likevel begynne med hurtigvoksende planter og se hvordan det går. Kjøp gjødsel også.

Sjekk forumet for annonser, de beste tilbudene og det største utvalget finner du her!
Hei jeg tror tetra pumpen er stor nok til ditt akvarie har selv samme pumpe til min 300 l og luftpumpe er streng tatt ikke nødvendig .
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D.Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap