Yngel og vannbytte!

Heihei

For tiden svømmer 10-15 guppy-yngel rundt i 60 litern min.
Nede på sandbunnen ligger jo også avføring, naturligvis.

Jeg er redd for att søskenflokken skal forsvinne inn, sammen med drittn.

Noen som har hjelpende ord?

Guppy yngel er sjelden på bunnen av akvariet så det burde ikke være noe stort problem. Hvis du slamsuger veldig forsiktig - og lar innholdet gå i en bøtte - så har du jo også ev. mulighet til å se om det kommer med yngel, og dermed sette yngelen tilbake i karet om det skulle følge med noen (skjedd meg flere ganger med rekeyngel)
Av en eller annen grunn, samles all dritten på en bestemt plass i akvariet, som trolig skyldes strømmen fra pumpa. Ynglene småsirkler rett over bunnen, gjerne atmed dritten xD

Derfor jeg fykter at jeg må plukke alle ynglene fra bøtta..
De finner sikkert en del å spise i bunnslammet. Er du redd så la baare være, ikke noe problem å la bunnslammet ligge. Alternativt: skaff deg noen sandsnegler - da blir det lite bunnslam igjen gitt
har 85745324264769 sandsnegler, men der er fortsatt endel dritt

skal prøve å slamsuge varsomt om noen dager...

Mange takk du
hehe de blir fort mange ja bruker du bøtte så går det nok bra, guppy yngelen er relativt stor så ingen fare for at du ikke ser dem i bøtta.
Bruk en lufteslange til å slamsuge med; altså en slik liten tynn som du kobler brusestein til. Om du slamsuger med den (uten brusesteinen har du ganske god kontroll på hvor du suger og trykket blir heller ikke så stort at du drar med deg alt i området på én gang.

Men, som liv_65 sier; det er jo ikke sikkert du trenger å slamsuge?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap