Yngel - fôring

Da jeg sto opp i dag morges hadde det blitt født 15-20 guppyyngel i løpet av natten - den første fødselen i det drøyt to måneder gamle akvariet (60 liter) mitt.

Jeg har ikke noe fødekasse eller noen flyteplanter i akvariet mitt, men tilgjengjeld har jeg tett vegetasjon i selve vannet, så det er gode forhold til å gjemme seg fra farer for yngelet, og ennå ser alle ut til å ha klart seg gjennom sitt livs første døgn.

I utgangspunktet kjører jeg the survival of the fittest i akvariet, men jeg håper jo at flest mulig vokser opp.
Dermed meldte spørsmålet seg under dagens fôring: Hvordan kan jeg få matet yngelet?
Yngelet holder seg helt nede i bunnen, innimellom de allerede nevnte platene. Flakfôret, som er spesielt knust for dem, blir flytende i vannet for lenge, slik at de voksne spiser det opp før det synker ned til barna.

Har dere noen finurlige triks til å få matet nyfødt yngel som er langt nede mot bunnen?
ha foret i en liten kopp med vann og rør i litt flakfor, da synker det
For å være helt sikker kan du ta det oppbløtte foret i en plastsprøyte (De du bruker til å supe opp vann til vanntester er fine) og sprøyte det der hvor yngelen er.
Vi fant en smart løsning da vi hadde yngel som bare gjemte seg under steinene på bunnen, Vi kjøpte en pipetteflaske på apoteket, deretter demonterte vi pipetten (bare trekk glasspipetten ut av korka), så monteres en vanlig tynn luftslange imellom pipetteglasset og korka. maten blander vi ut i litt akvarievann , trekkes opp i pipetten og så er det bare å styre maten dit du vil ha den.
dU kan jo knuse flakforet? det virker synnsykt bra.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap