Vannet blir uklart av sanden.

Jeg har nettop hentet pussesand, vannet er virkelig ikke gjennomsiktig nå :S

Er det normalt at sanden blir sånn? Bør jeg skifte alt vannet igjen?
pussessand?

Hvor har du kjøpt sanda?

Sand kan gjøre vannet grumsete ja, men det bør legge seg i løpet av et par dager. Om det er noe spesielt med den sanda du har kjøpt aner jeg ikke
Jeg har ikke kjøpt dette på en butikk. Det ligger i svære hauger, det er selvbetjening. Så man legger bare på penger og tar. Typen var pussesand, men det er vel ikke farlig for fiskene?
Det ville hvert fall jeg vært skeptisk til... hvis det ligger åpent til i hauger... ute også?

Tenker på forurensning fra både det ene og det andre som kan komme i sanda. Dessuten er ikke sand bare sand, det finnes mange forskjellige typer. Noen egner seg til akvarium, andre egner seg ikke i det hele tatt.

Jeg har ikke kjennskap til den sanda der, og jeg antar at du heller ikke har noen info om hva slags sand det er (altså bergart). Bare kjenner på "gikta" at jeg ikke ville brukt den sanda i mine kar.

Men om det faktisk er et problem får noen andre uttale seg om
Nå ser det mye bedre ut

Jeg har sett lenge på sanden, vasket den (mange ganger) og nå kan du ikke se et snev av den i toppen av vannet. Nå har den virkelig lagt seg helt på bunnen. Og det ser veldig fint ut også. Fiskene trives også. Det ser altså helt normalt ut, og sanden virker fin den.
Mener pussesand er sand er laget av knuste steiner. Dvs. helt greit så lenge du ikke har fisker som liker å rote i sanden.
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap