Fisk i 60 liter akvarium?

Har en sugemalle og fire platy i et 60 liters akvarium. To hunner og to hanner.
Har lyst på noen flere, men hvor mange fisk til kan jeg ha oppi der?
Og hva slags type?

Bør jeg ha en hunn platy til, med tanke på at jeg nå har to hunner og to hanner? Eller blir ikke hunnene jaktet så mye på av hannene?

Om jeg kjøper guppy eller annen fisk, hvor mange kan jeg da ha? Må gupyene være i gruppe på 5, eller kan jeg f. eks ha en hann, og to hunner?

Andre fisketyper som går godt sammen med platy?
Dory_1
Har en sugemalle og fire platy i et 60 liters akvarium. To hunner og to hanner. Har lyst på noen flere, men hvor mange fisk til kan jeg ha oppi der? Og hva slags type? Bør jeg ha en hunn platy til, med tanke på at jeg nå har to hunner og to hanner? Eller blir ikke hunnene jaktet så mye på av hannene? Om jeg kjøper guppy eller annen fisk, hvor mange kan jeg da ha? Må gupyene være i gruppe på 5, eller kan jeg f. eks ha en hann, og to hunner? Andre fisketyper som går godt sammen med platy?

Hei.

Ja, du bør kjøpe en eller to til Platyhunner til. Men ver obs på at det kommer til å bli mangen etter hvert.
Guppyer trenger ikke være i grupper på fem, det går fint som du sier å ha en han og to hunner. Men vær obs på at de også yngelr hele tiden.
a det er sefølgefil flere som passer i lag med Platy, men vill ikke anbefale deg å ha mr enn Guppy og Platy for det yngeler hele tinden som jeg så.
Men om jeg hadde vert deg ville jeg ha kjøpt en eller to til sugemaller slik at de også kan få yngel. Jeg rekner med at det er Ancistrus du har. Da er det beste å ha en hann og 2 hunner og en hule der de kan leke.
Takk for svar!

Er det andre fisker jeg bør velge fremfor guppy?
Med tanke på at både platy og guppy yngler lett, hadde det kanskje vært greit å ha en annen type fremfor guppy? Eller?
Tilfeldig bekjentskap
© Marte Stensby
Reklame for plussmedlemskap