- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Fisker som passer sammen?
Fisker som passer sammen?
i stedet for å spørre flere ganger på dyrebutikkene der jeg bare får sånn halvveis svar hver gang spør jeg nå her
jeg har et ca 60 l akvarium. der bor det en fredelig liten sugemalle og kampfisken bjarne. da jeg sa det på dyrebutikken fikk jeg ganske så feil fisk så.. dette fant jeg ut når jeg begynte å rote litt rundt her inne.
hvilke fisker passer egentlig inn og hvor mange kan jeg ha?
hilsen ei som sånn ca bare har hatt guppyer før
jeg har et ca 60 l akvarium. der bor det en fredelig liten sugemalle og kampfisken bjarne. da jeg sa det på dyrebutikken fikk jeg ganske så feil fisk så.. dette fant jeg ut når jeg begynte å rote litt rundt her inne.
hvilke fisker passer egentlig inn og hvor mange kan jeg ha?
hilsen ei som sånn ca bare har hatt guppyer før
Postet 27.10.08 kl 18:56
Postet 27.10.08 kl 19:11
Det er så mangen fisker som kan passe inn i akvariumet ditt. Jeg vill anbefale deg å ha en gruppe med Otto eller en Corydorastype. Det er fisker som holder seg på bunn.
Jeg ville også hatt en type Dvergciklide som passer i en 60 liter. Du har veldig mangen Apistogramma som passer i 60 liter. Men då blir det kansje litt fult på bunn.
Så kanskje heller en stim med en eller annen Tetra typer.
Jeg ville også hatt en type Dvergciklide som passer i en 60 liter. Du har veldig mangen Apistogramma som passer i 60 liter. Men då blir det kansje litt fult på bunn.
Så kanskje heller en stim med en eller annen Tetra typer.
Postet 27.10.08 kl 19:20
det var jo så langt nesten bare bunnfisk da
jeg har lyst på en fisk som er mer i midten og som tar seg godt ut når man ser på akvariet. ikke flere av de man må lete rundt steiner for å finne derfor jeg har tenkt på neontetra, men jeg må innrømme jeg synes de er så kjedelig vanlige selv om de er noen søte fargeklatter.. men det er en slik type fisk jeg i utgangspunktet så for meg hvertfall.
så det er kanskje plass til en liten stim og kanskje en type fisk til i min 60L?
jeg har lyst på en fisk som er mer i midten og som tar seg godt ut når man ser på akvariet. ikke flere av de man må lete rundt steiner for å finne derfor jeg har tenkt på neontetra, men jeg må innrømme jeg synes de er så kjedelig vanlige selv om de er noen søte fargeklatter.. men det er en slik type fisk jeg i utgangspunktet så for meg hvertfall.
så det er kanskje plass til en liten stim og kanskje en type fisk til i min 60L?
Postet 28.10.08 kl 08:25
Postet 28.10.08 kl 08:45
Postet 28.10.08 kl 09:21
Postet 28.10.08 kl 13:12
Postet 28.10.08 kl 13:40
Postet 28.10.08 kl 16:38
bjarne (les: kampfisken) er ganske snill av seg. han ypper litt på kongo tetraene mine, men bare om de står i stim i veien hans :P ellers hadde jeg en stor blå gurami en liten stund han ikke likte. farger pleier bety problemer
så stimfisk blir det hvertfall! heller i farta mot kardinaltetra.. er det store forskjellen på disse og neontetra forresten?
og jeg fantaserer fortsatt om den sommerfuglcikliden da.... :P
så stimfisk blir det hvertfall! heller i farta mot kardinaltetra.. er det store forskjellen på disse og neontetra forresten?
og jeg fantaserer fortsatt om den sommerfuglcikliden da.... :P
Postet 28.10.08 kl 18:10
Postet 28.10.08 kl 20:05
okei, da vet jeg det
var akkurat innom dyrebutikken og fikk øye på noen søte små sommerfuglciklider.. jeg er litt fortapt i de fiskene altså men de gikk sammen med noen veldig små neontetra og en av ciklidene for konstant rundt og jaga på de stakkarne.
er ciklider og tetra dårlig match? eller var det bare en vrang liten surpomp av en ciklide jeg fikk øye på?:P
ooooog... (fysj det blir mange spm på meg her!!) spiser virkelig sugemallen min eggene til (muligens mine fremtidlige) ciklider??? jeg som trodde mallemonsteret mitt var den snilleste fisken i akvariet.. :S
var akkurat innom dyrebutikken og fikk øye på noen søte små sommerfuglciklider.. jeg er litt fortapt i de fiskene altså men de gikk sammen med noen veldig små neontetra og en av ciklidene for konstant rundt og jaga på de stakkarne.
er ciklider og tetra dårlig match? eller var det bare en vrang liten surpomp av en ciklide jeg fikk øye på?:P
ooooog... (fysj det blir mange spm på meg her!!) spiser virkelig sugemallen min eggene til (muligens mine fremtidlige) ciklider??? jeg som trodde mallemonsteret mitt var den snilleste fisken i akvariet.. :S
Postet 28.10.08 kl 21:18
Postet 28.10.08 kl 21:30
æsj, det er synd dette med størrelsen.. jeg kan rett og slett ikke skaffe meg nytt akvarium ennå for jeg har egentlig ikke lov å ha akvarium for husverten engang. (han sa han gjorde et unntak når jeg så på han med hundeøyne og forklarte at jeg akkurat hadde kjøpt det..)
okei, så tar jeg igjen ett skritt unna disse sommerfuglene mine da
nye forslag til fisk? og spm om mallen gjelder ennå!
okei, så tar jeg igjen ett skritt unna disse sommerfuglene mine da
nye forslag til fisk? og spm om mallen gjelder ennå!
Postet 28.10.08 kl 21:40
Postet 28.10.08 kl 21:41
Postet 28.10.08 kl 21:52