Har tenkt på å kjøpe blå acara

Frister veldig med et par blå acara, har fra før av kun Sør-amerikanske fisker.
Det er jeg er litt usikker på er hvordan blå acara går sammen med følgende fisk som jeg har fra før:

* Corydoras duplicareus
* Corydoras metae
* Sommerfugl ciklider
* Kakadueciklider
* Kardinal tetra
* Rødmunns tetra
* L144
Karaba
Frister veldig med et par blå acara, har fra før av kun Sør-amerikanske fisker. Det er jeg er litt usikker på er hvordan blå acara går sammen med følgende fisk som jeg har fra før: * Corydoras duplicareus * Corydoras metae * Sommerfugl ciklider * Kakadueciklider * Kardinal tetra * Rødmunns tetra * L144

Du forteller ikke antallet med fsk du har allerede eller hvor stort karret ditt er heller. I profilen din står det heller ikke registrert noe karr. Når slike opplysninger ikke er tilstede er det vanskelig å komme meg råd. Som regel anbefales det her at du har kun et par typer ciklider som går greit sammen, da ciklider jager en del. Har selv hatt acara i en 500L sammen med en del andre ciklider. Hos meg gikk det veldig greit og vil si acara er av di mer rolige ciklidene. Selvfølgelig kan det variere en del på individene. Du sier at du har sommerfugl ciklide og kakadue ciklide. Disse ciklidene har jeg ingen erfaring med og kan derfor desverre ikke gi deg noen råd i forhold til acaraen. Du bør lese litt om acaraen i basen om størrelsen den kan nå, akvarie str som anbefales og gjerne sette inn et bilde og info om karret ditt på din profil. Det letter en del når andre skal svare på dine spørsmål. Ettersom du ønsker acara og fra før har en del fisk, regner jeg med at du har et karr på 200L+ ? Ble kanskje ikke så mye klokere på det du egentlig lurte på, men ønsker deg likevel lykke til videre. Skal selv ha inn acara igjen i min 500L i løpet av uken

Mvh Leif
Har blåciklider (Blå acara) i lag med flere av de du nevnte, og det går kjempefint. Rolige ciklider bortsett fra når de har egg/unger. Kan da være litt teritoriale, og jage andre fisk. Men mine gjør ikke dette før de andre så å si er innenfor en radius på 5 -10 cm. Litt avhengig av hvem som hilser på. Tåler IKKE palettciklider! Det viktigste er at de har plass nok!
Min mening er at Blå Acara er de "beste" sør/mellom amerikanske av store ciklider. De er rolige, graver ikke opp planter etc. I leksperioden kan de bli litt terretorielle, noe som er normalt. Men de går ikke amok slik mange andre ciklider gjør. Absolutt å anbefale
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap