Hvit igle i akvariet?

Jeg har fått noen sånn som ser ut som ei igle, dem er helt hvite og suger seg fast i glasset! og når dem flytter på seg så trekker dem seg sammen og skyver seg bortover! hva er dette????
er det farlig for fisken og hva gjør jeg for å bli kvitt dem??
Det er planarier. De kommer av for sterk fóring, og fiskene vil spise dem når du reduserer fórmengden. Ikke farlig.
jeg har 12 eplesnegler og 4 discus i et 240 liters kar! og discusen krever jo en del for!
Ja, jeg kjenner til at discus krever mye fór. Siden jeg ikke har discus selv, så skal jeg ikke si at jeg vet helt sikkert, men antar at du da må kompensere med å slamsuge og bytte vann oftere. Discus er vel ømfintlig for for mye næring i vannet? Planariene er i allefall ikke farlige.

Ps: Selv om du kanskje ikke er fornøyd med svarene du får, så hjelper det ikke å starte flere identiske tråder.

Bytt vann oftere.

Ps:
Iflg retningslinjene skal overskrifter være mest mulig informative. Anbefaler deg å lese retningslinjene, de finnes her.

Hvis du søker på planarier finner du masse info om dette
Aggi
Ja, jeg kjenner til at discus krever mye fór. Siden jeg ikke har discus selv, så skal jeg ikke si at jeg vet helt sikkert, men antar at du da må kompensere med å slamsuge og bytte vann oftere. Discus er vel ømfintlig for for mye næring i vannet? Planariene er i allefall ikke farlige. Ps: Selv om du kanskje ikke er fornøyd med svarene du får, så hjelper det ikke å starte flere identiske tråder. ;)

Det var ikke helt meningen å legge inn flere innlegg, men det hengte seg alt her så jeg trodde det ikke ble lastet opp!
Jeg er meget fornøyd med svarene jeg! har fått svar på det jeg lurte på!
Tilfeldig bekjentskap
© Jan Bukkems
Reklame for plussmedlemskap