Litt bekymret for rammeakvariumet

Jeg har fylt 540-literen min 75 prosent opp i dag, resten har jeg tenkt å fylle med gammelt akvarievann i morgen. Rammen på akvariet er rundt 4 cm bred og det gikk vel kanskje litt fort i svingene da jeg satte det på plass for jeg ser nå at rundt 2-3 millimeter stikker ut for kanten på bordet i lengderetningen (på framsiden).

Burde jeg bekymre meg for sprekker eller brist eller noe lignende fælt? Jeg får ikke riktig ro i sjelen før jeg får ett svar.
Hadde jeg vært det hadde jeg tappet det og satt det ordentlig på plass. Rammekar er laget for å stå på hele rammen, så bedre å ta en stor jobb med tømming, flytting og oppfylling igjen, enn å vaske bort 540 liter vann, grus, fisk og planter fra gulvet=)

Ta jobben med å gjøre det skikkelig. Nå har du mulighet for å sjekke om alt er i vater slik at du vet hvor mye det eventuelt må løftes og hvor. Ofte er det slik at man ikke har nok vekt i karret for at vatringen skal bli god nok.
Takk for svar!

Jeg har hatt en del besøk og samtlige mener at det går greit som det er. Så nå er det beplantet og fullt helt opp med vann og fisk. Vann i stuen (særlig hvis det er selvforskyldt) gjør meg veldig bekymret, at jeg er forsikret gir meg liten eller ingen trøst i så måte... Men hvis det er greit nå så burde jeg vel slutte å bekymre meg eller kan det bygge seg opp til noe over tid?

Går det galt, kan det skje nå, i natt, om en uke eller om noen år, du vet aldri:P Nettopp derfor jeg anbefaler å ordne det skikkelig.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap