Hjelp !! snegle i akvariet!

Jeg har nå oppdaget at jeg har fått snegler i akvariet mitt :/

Hva gjør jeg for å få dem vekk, og er de farlige å ha der mens det er fisk?
I dette akvariet er det nå 1 dag gamle platy yngel som går

Du vill kanskje bli "lurt" på dyrebutikken av du skal kjøpe noe a la [URL=http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=432&HKatID=]Denne[/URL] .
Men dette er ikke anbefalt av erfarne akvarister. Den kan også fange fisker ( sugemaller ) Mallene svømmer inn og setter fast som seneglene også gjør og mallene kommer seg ut fra fella. Det som er med sugemallene ( og andre fisker ) er at de er avhenige av luft, og uten luft kommer fiskene mest sansynlig dø. Og inne i felle har ikke mallene tilgang til luft.
Så ikke bli lurt av å kjøpe en "sneglefelle" hvis du har maller i karet.

Men det som er bede er å kjøpe Jegersnegler, de tar alle typer snegle. Veldig effektive. Det gjer ingen ting for yngelen.

Det er ingen ting å være redd for.

Men det er veldig mangen tråder om uønskede sngeler her på forumet, så vill anbefale deg å skøke litt. Se her
Okei. Så det gjør ikke noe at disse sneglene er her da ?
Nei det gjør ikke det, men de formerer seg veldig fort, og de ser ikke så fine ut etter min mening. De spiser alger, døde planter og rester av fiskefor.
Så det gjør ingen ting galt, bare godt
Men mangen som liker slike pestsnegeler som jeg rekner med at du har, men vill anbefale deg å kjøpe en Jegersnegler om du ikke liker sneglene. Jegersneglen klarer ikke sipse opp alle, men en del av de. Men om du liker de så må du bare la de være der, gjør som sakt ingen ting galt
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap