Går platy sammen med...

Med:
Guppy, Neontetra, Rødnesetetra og Molly?

Jeg syns de var litt pene å se på, jeg tror ikke jeg skal skaffe meg platy, men det er alltid greit å vite hvem som går sammen med hvem

Noen som vet masse om disse artene?
Jeg vet ikke masse om disse artene, men om du leser om de i Fiskebasen så vil du se at Molly, Platy og Guppy liker hardere vann med høyere ph enn tetraene. Det er derfor ikke anbefalt å holde tetraer sammen med disse levendefødende siden noen av artene da blir nødt til å leve i vannverdier som ikke er idèelle for de. Det er ikke sikkert de stryker med umiddelbart, men du kan risikere at de da blir mer mottagelig for sykdom og/eller at de ikke lever så lenge som de kunne gjort under optimale forhold.
Har hatt alle de nevnte artene i samme kar i flere måneder uten problemer pga. vannkvalitet. Største problemet har vært at rødmunntetraene bøllet med de andre. Neontetraene derimot har vokst seg store og vakkre uten problemer! Ingen av de levendefødende har hatt problemer med vannkvaliteten, og yngler som bare det!
Takk for begge svar
Det med tetra visste jeg virkelig ikke, men jeg skal ikke kvitte meg med noen av fiskene, så får bare se hvordan det går.
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap