Corydoras og mat..

Hei, jeg har tre corydoraser, og lurer på hvor mange fortabletter jeg skal gi
dem. Skal de ha en tablett hver? Har også to skalarer som har lagt egg, og de svømmer skjelden vekk fra eggene, Har hørt at fisk med egg ikke skal bli foret pga. de svømmer vekk så andre fisk spiser eggene? Trenger jeg å bekymre meg for at de spiser opp tablettene til corydorasene, og corydorasene spiser eggene? hehe...
Synes umiddelbart at en tablett pr Cory høres veldig mye ut. Prøv med en først og se. Pleier å dele tabletten i flere biter, så både corier, ancistrus og andre fisk deler. Blir en sånn helsikes mølje om man ikke deler

Ikke noe poeng å mate for mye, det spørs vel dessuten hva slags annen fisk du har, og hva du evt mater disse med også.

En variasjon for alle fisk er vel også anbefalt, men regner da med at Mona sikert kan svare på dette
Jeg regner en halv tablett pr cory pr døgn når tablettene er små (feks TetraTabimin). Ved større tabletter (feks Jbl NovoTab) så regner jeg ca en kvart tablett pr cory pr døgn. Selvfølgelig får de ikke bare tabletter heller men varierer med diverse frossenmat og, den siste tiden, Jbl NovoPrawn som det ser ut som de liker veldig godt.
Tilfeldig bekjentskap
© Viggo Gausvik
Reklame for plussmedlemskap