Er dette egg?

for noen dager siden oppdaget jeg at fiskene mine spiste på noe annet enn maten jeg gir dem, noen små gjennomsiktige kuler som ligger rundt om i hele akvariet, spesielt på treroten, kokosnøtten og noen steiner. de ligger ikke i grupper, men ligger litt tilfeldigt rundt om. fikk reddet 2 stk som jeg har lagt i ett fødekar. kan dette være egg? har nylig fått to sebrasnegler. har i tilleg to slørhaler, to scalarer, to pansermaller, to ancitrus + andre fisk som det ikke er noen par av. får desverre ikke tatt bilder av " eggene " da de ikke viser på bildene... de "klistrer " seg fast til tingene de ligger på.
Egg som klistrer seg fast kan jo være pansermalle-egg.

Her er et bilde jeg har tatt av egg fra to forskjellige corydoras:

[External Image]

Om de ligner, så kan det jo være det du har.

Det største egget på bildet er ca 2 mm i diameter.
Vil ikke si noe sikkert, men det kan jo være pansermallene(?), for mine panda-corydoras pleier av og til å legge egg rundt om kring på planter, akvarie-glasset osv..
kult hvor lang tid tar det før disse klekkes? må foreldrene være med eggene? ser den største pansermallen min er blitt ganske brei i det siste, men synes ikke den er blitt mindre etter at jeg oppdaget eggene. legger disse egg ofte? litt mange spørsmål her...hehe
Tar rundt 5-6 dager før eggene klekker og foreldrene trengs ikke å være sammen med eggene

Mer info her
Hva slags pansermaller er det du har?
metall pansermalle, hvet ikke det ordentlige navnet, men det er av den typen som er mest vanlig, lik på bildet i linken ovenfor
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap