Tåler akvariumsbord vann?

Har hatt et uhell med vannbøtta under vannbytte. Bøtta tippa og vann rant under akvariumsbordet som ikke har ben. Det står altså flatt på flisgulvet og er nå fullt av vann.

Har varmekabler i gulvet, så vannet vil tørke etterhvert. Men vil vannet trekke opp i bordet?
Det er et Eheim-bord med svart laminat, også på undersiden. Oppå står et 63-liters akvarium.

Hva bør jeg gjøre? Tappe ned å flytte bordet så jeg får tørka opp, eller satse på at det går bra?
Plussmedlem
De fleste akvariemøbler er laget for å tåle vannsøl.
Men...De er neppe laget for å tåle et konstant vått miljø.
Vi snakker laminat her, og dette vil bli ødelagt hvis det har kontakt med vann over en lang tid.
Du kan jo skru opp temperaturen på kablene og håpe at det tørker fort opp.

Personlig så ville jeg nok ha tappet ut litt vann slik at jeg fikk flyttet på karet/bordet.
får du ikke lirket ei fille eller noe under, da?
Nei, er ikke bein under bordet. Og gulvet er ikke helt plant. Så enkelte steder er det trangt og andre ikke.

Men nå har jeg tappa ut og er i ferd med å tappe oppi igjen

Det årnær sei
Det var nok bra at jeg fiksa det, under bordet var det en hel dam!
Hadde nok ikke tørka opp bare av varmekablene nei.

Note to self: Tøm ut vannet med engang ved vannbytte. Ikke "glem" bøtta på gulvet der den er lett å snuble i..
Hehe, bra det ordna seg da. Men hvorfor ikke sette på bein?
Det fulgte ikke ben med bordet. Hadde vært veldig praktisk med ben akkurat i dag da

Hvor får jeg kjøpt sånne?
Og må jeg montere flere enn fire ben? Et midt under og for å fordele vekta da?
På IKEA har de regulerbare bein, da får du karet helt i vater. Beina er laget for å bære gamle bilderørs-TV'er så de burde holde. Bestå bein het de tror jeg.
Skal undersøke saken.
Takk for tipset
Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Henning Flåten
Reklame for plussmedlemskap