180 eller 260?

Har planlagt å kjøpe et Juwel Vision 180L eller Eller Vision 260L.
Bor i et stort hus så plass er ikke noe stort problem, ikke prisen heller. Men hva blir mest praktisk i forhold til bytting av vann og slikt?
Plussmedlem
Jo større, jo bedre
Du kan kjøpe Vision 450 også...
Joda......
Hvor er det jeg får bestilt et 450 liters?
Hvis det ikke står på budsjett eller plass vil Rio 450 være klart best.
Plussmedlem
Fredorol
Hvor er det jeg får bestilt et 450 liters?

Hos f.eks. Aquamanias.
Der kan du hente det selv, eller få det levert på døra.

Du kan også sjekke pris hos Dyrego' på Lørenskog Storsenter (Triaden).
Dyrego' har vært billigst på Juwel tidligere.
Følger det med pumpe og sånn da i Juwel akvariene når jeg kjøper dem der?
Plussmedlem
Ja, alt sammen følger med i Juwel-karene.
Standard pumpe/filter, varmekolbe og lys.
Jeg vet ikke hvordan det er med 450'en, men jeg antar at de er proposjonalt like i forhold til de mindre karene.

Ihvertfall, i mitt 240 Juwel kar var filter ikke godt nok i forhold til hva jeg ønsket.
Så jeg røsket ut filterhjørnet og erstattet det med ett utvendig filter. Dette fungerer mye bedre synes jeg. Det koster litt mer å anskaffe, men så funker det litt bedre. (biologisk sett).
I tillegg får man "frigjort" en del plass i karet hvor hjørnefilteret stod.

Selve pumpa/filteret kan du "gjemme" i skapet under akvariet.

Får du ikke nok sirkulajson i akvariet kan du kjøpe en sirkulasjonspumpe ved en senere anledning. Disse koster ikke mange lappene.

Håper dette hjelper litt på din søken om stort akvarie
Kjøp det største karret du kan, jo større jo bedre.

Juwel RIO 450 l, det er et lekkert karr.

Mange som mener at de orginale juwelfiltrene ikke er bra nok, men jeg mener det stikk motsatte.

De orginale juwelfiltrene holder mål så lenge man ikke overbelaster karret.
Så med en relativt normal fiskebestand, så trenger du ikke bytte ut det orginale filteret.
Men på sikt så kan du jo investere i et utvendig filter, greit åfå ut den store kassa som juwelfilteret er en gang-utrolig mye finere karret blir uten denne kassen.
Men filteret er bra nok, spesielt viss du bytter ut de orginale svampene som medfølger, og kjøper de nye filter innsatsene til juwel(husker ikke hva de heter), eller du fyller filteret med en annen biologisk filter medium.
Da holder juwelfilteret i masse vis.
De nye filterinnsatsene heter Cirax, og øker den biologiske filtreringen med flere hundre prosent. Og som Ken nevner, med ikke for høy belastning av karet så holder jumbofilteret i massevis. Hvis du skal fylle opp med discus eller lignende, flere store fisker, blir det annerledes og du må ha et utvendig tilleggsfilter. Lykke til.
Ps. Jeg kjøpte et Juwel Trigon 350-liter, og lurer litt på hvorfor jeg ikke kjøpte et Rio 450-liter.
Jon
Plussmedlem
Aquamanias har også Cirax. Hvis du bestiller selve karet der så kan det være fornuftig å ta med dette i tillegg.

Jon Bruce
Ps. Jeg kjøpte et Juwel Trigon 350-liter, og lurer litt på hvorfor jeg ikke kjøpte et Rio 450-liter. Jon

Trigon'en passer bedre i stuehjørnet ditt
En 450-liter kan du kjøpe ekstra til "langveggen"
180 eller 260
Hei.
jeg kjøpte nylig 260, 180 syntes jeg virket lite og smalt hensyn til plasering av planter osv. Men når jeg fikk 260 i hus og skulle innrede dette syntes jeg dette var smalt også. Men du verden for et fint karr.
Men jeg skulle gjerne hatt 450, men her er det plassen det går på i stua.
Men skulle jeg valgt mellom 180 og 260 så er det ingen tvil, da er det 260 som gjelder. Ikke missforstå det er rikelig med plass i dette karret.
Jeg er nok fersk i gamet i akvarie, men se gjerne oppsettet mitt på siden min.
Kalle navn "yamaha". Jeg er selv meget fornøyd.
Gå også og søk akvarie i Moss. Der kjøpte jeg mitt til 4990,- med møbel sort i farge. Men tror det er samme pris uansett farge. Det er hvertfall kjempe billig. Andre priser er fra ca 7-10 lapper som jeg har sjekket.

Hilsen Morten
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap