- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Helt ny på utvendig filter, kan noen hjelpe?
Helt ny på utvendig filter, kan noen hjelpe?
Nå har jeg og mannen min prøvd å finne ut av dette med utvendig filter (JBL Cristal Profi 500). Vi har fått det på plass og det ser riktig ut. Hvordan fester dere utblåserslangen så dere er sikre på at den sitter godt (vil ikke ha 300 liter på stuegolvet nå vi kommer fra jobb).
Vi har tenkt å ha sandbunn, men inntaket ligger ganske langt ned mot bunnen, blir sanden sugd inn i filteret? kan man gjøre noe med det?
Blir spennende å få malawifisk, etter mye om og men...
Må bare vente denne utrolig lange "filterinnkjøringsventetiden" først....
Vi har tenkt å ha sandbunn, men inntaket ligger ganske langt ned mot bunnen, blir sanden sugd inn i filteret? kan man gjøre noe med det?
Blir spennende å få malawifisk, etter mye om og men...
Må bare vente denne utrolig lange "filterinnkjøringsventetiden" først....
Postet 10.11.08 kl 14:29
Postet 10.11.08 kl 14:46
Hadde problem med at sanden ble sugd inn i filteret, men det ordnet eg med å kappe av en liten bit av innsugs røret,så det kom seg litt lenger opp fra bunn.
Å for å unngå at yngel (som eg håper dukker opp) ikkje skulde forsvinne inn i pumpen kappet eg til ein liten bit med blåsvamp å plaserte på insuget.
Eg stolde ikkje på klipsene som følgde med eheim pumpen min.
Så eg brukte rørklemmer på alle slange ender.
Å for å unngå at yngel (som eg håper dukker opp) ikkje skulde forsvinne inn i pumpen kappet eg til ein liten bit med blåsvamp å plaserte på insuget.
Eg stolde ikkje på klipsene som følgde med eheim pumpen min.
Så eg brukte rørklemmer på alle slange ender.
Postet 10.11.08 kl 15:00
Postet 10.11.08 kl 16:46
Postet 11.11.08 kl 11:23
Ja det var det med å stikke innom en dyrebutikk- det er ikke så enkelt her jeg bor. Her må vi isåfall "stikke innom" en nettbutikk da det er en dagsreise til nærmeste dyrebutikk.
Løsningen vi har nå ser ut til å fungere å nylonsnøret vises ikke da det er helt opp under armaturet. Stripsenden vill også fungere som en stopper ut av hullet i møbelet hvis evnt. nylonsnøret ryker.
Skal finne en slik neste gang vi bestiller noe fra nett eller er innom en dyrebutikk. Det viktigste for oss nå var å få igang pumpa...
Vente, vente, vente....
Løsningen vi har nå ser ut til å fungere å nylonsnøret vises ikke da det er helt opp under armaturet. Stripsenden vill også fungere som en stopper ut av hullet i møbelet hvis evnt. nylonsnøret ryker.
Skal finne en slik neste gang vi bestiller noe fra nett eller er innom en dyrebutikk. Det viktigste for oss nå var å få igang pumpa...
Vente, vente, vente....
Postet 11.11.08 kl 12:15