Kampfisk

Hei. jeg er helt ny her på forumet. jeg har aldri hatt akvarie før, men har altid hatt lyst til å drive med dette. Tenkt begynne med et mindre kar (ca 20L) for kamfisk. har sett litt rundt, men finner ingen nye akvarier med pumpe og lokk på dyreforretninger rundt om kring. noen som vet hvor jeg bør se?

En annen ting. Det er jo et flusst av farger og kombinasjoner når det gjelder kampfisken. jeg kunne tenkt meg å skaffet en helt hvit hann, helst CROWNTAIL. noen som vet hvor slike kan skaffes?
du kan legge inn annonse under rubrikk for begge deler og se om det er noen som har både akvarium og fisk å selge deg. kan hende du er heldig
Angående akvarie er det lettere å begynne med et litt større kar enn et lite, det på grunn av at i et lite kar blir giftstoffene fra fisken og den ufordøyde maten veldig konsentrert fordi det er lite vann å blandes ut i, men er du klar på å gjøre jobben din skikkelig går det nok bra=)

Bare se rundt i dyrebutikkene, gjerne spør i fall de har på bakrommet=) Det er alltid noen som har et lite kar. Spør også om crowntail, det er noe butikken lett kan skaffe.

Kjøper du pakkeløsning med kar og filter, må du sjekke at filteret faktisk er godt nok. Leverandørene har det med å legge litt på tallene når det gjelder kapasitet.

Anbefaler deg ellers å lese akvarieskolen, i artikkelsamlinga, står mye nyttig der, og lykke til med en givende hobby!=)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap