Hva slags fisk er dette?

Vi har fått et akvarie her hjemme...
Vel.. Det begynte med at sneipen her hjemme fikk et pitte lite akvarie hun skulle ha på rommet sitt.. Så fant bestefaren ut at hun måtte ha litt fler fisker enn en, så han kjøpte et større et.

Etter hva jeg fikk med meg er det en hann og flere hunner..
Nå kryr det av småfisk i det akvariet..

Jeg fikk beskjed om å kjøpe en større fisk som kunne spise alt det småyngelet..

Hva slags fisk skal jeg kjøpe da?
Gjerne en som kun tok yngelet og ikke de andre fiskene..
Vedlegger et bilde av en av de..

Takker for all hjelp
[External Image]
aha.. Men kan man kjøpe større fisk som spiser yngelet?
Johnny Beckmann
aha.. Men kan man kjøpe større fisk som spiser yngelet?

Nå er det vel i teorien en norm som sier at man ikke skal fôre med levende fisk. Men i næringskjeden er det jo naturlig at noen blir spist. Selv har jeg erfaring med at kun et fåtall av platy-yngelen overlever. (ca 4-6 per kull)
Kanskje kjenner du noen som kan ta de imot? butikk, evt. annonsere her på nettsiden. er du ikke ute etter yngel burde du kvitte deg med ett av kjønnene. Platyer spyr ut yngel ca. hver 30-35 dag!!

Det ser desverre ut som at majoriteten av disse fiskene overlever. Har alerede gitt vekk 10 stykker, men det er et helvette å få ut alle disse småfiskene.

Dersom jeg ikke gjør noe vil det garantert gå fra 5 voksne til 30 i løpet av vinteren. Det er alerede en 10-15 små og mellomstore galinger oppi der
Da blir det 3 scalare og en ildhale i tanken i morgen

går de overens foresten?
Plussmedlem
Johnny Beckmann
Da blir det 3 scalare og en ildhale i tanken i morgen :D

Hvor stort er karet?
Johnny Beckmann
går de overens foresten?

Ildhale er en svært aggressiv art.
doffen-duck
[QUOTE=Johnny Beckmann]aha.. Men kan man kjøpe større fisk som spiser yngelet?

Nå er det vel i teorien en norm som sier at man ikke skal fôre med levende fisk. Men i næringskjeden er det jo naturlig at noen blir spist. Selv har jeg erfaring med at kun et fåtall av platy-yngelen overlever. (ca 4-6 per kull)
Kanskje kjenner du noen som kan ta de imot? butikk, evt. annonsere her på nettsiden. er du ikke ute etter yngel burde du kvitte deg med ett av kjønnene. Platyer spyr ut yngel ca. hver 30-35 dag!!

er ikke helt enig der.. De kan yngle med ca 30-72 +/- mellomrom.

Scalare krever jo mere ro og kan nappe finner også (ut ifra egen erfaring) og i tillegg og ildhale er en agressiv art som Håvard sier, men jeg har ikke opplevd noe agressivitet av ilhaler enda, selv om jeg har to, men de blir værre og værre med alderen. De blir rett og slett sure og gretne gamle gubber
Plussmedlem
Jeg har en mistanke om at karet er en god del mindre enn 200 liter.
Hverken scalare eller ildhale bør settes i noe mindre.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap