Innkjøp av ny fisk

Jeg har drevet med akvarie i mange år før, men for 15 20 årsiden. nå har det kommet masse nye fiske typer, og jeg har endelig kommet i gang med nytt akvarie på 220L. fylte vann i går, 10/11-2008. og om en stund skal nye venner oppi der, har dere noe og foreslå, ( ikke gullfisk og kampfisk) nydelig fisk for et selvskaps akvarie. som det blir deilig og kose seg med, sammen med en rødvin og kona vedsiden av.
hadde vudert denne hadde jeg vært deg da... uten tvil. Flott fisk. mye liv , ikke noe kjedlig fisk som gjemmer seg hele tiden. og er heller ikke så vanskelig og holde som mange tror. litt mer arbeid men ikke mye når man har kommet inn i det. Vuder denne. anbefaler den og har flere typer tropheuser selv.
Blågurami kanskje? En fisk ihvertfall jeg synes er vakker. Og med noen ancistrus på bunnen, og for eksempel moskito rasbora eller korallrød smykketetra som stimfisk? Den sammensetninga vil stå fint til plantene iallefall=) Og har du sett på eplesnegler?
Takk
Tusen takk dette så ut som en meget god venn og jeg takker for ditt svar. hvor kan jeg skaffe en stim av diss, viss det er en stim fisk, så slik ut.
Du verden
jeg vet ikke men jeg syntes du ga et meget bra forslg på flere typer og med god kvalitet. Er du en kvinlig akvarist? unnskyd, en kvinne vet mye mer om sammensettninger av fisk og planter en menn, Unnskyld, helt topp tusen takk. meilen er lagret
Tilfeldig bekjentskap
© Trym Andreassen
Reklame for plussmedlemskap