- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Kan stripet sjokolademalle forårsake fiskedød?
Kan stripet sjokolademalle forårsake fiskedød?
Jeg flyttet nettopp min datters sjokolademalle opp i mitt selskapsakvarium mens hennes var under "reperasjon". Siden har det begynnt å forsvinne fisk i mitt akvarium. En omgangen. Av og til finner jeg halvspiste rester, men som oftest ingen ting. De andre fiskene virker stresset og urolig. Selv Ancistrusene har forandret oppførsel.
Kan det være sjokolademallen som står bak?
Kan det være sjokolademallen som står bak?
Postet 12.11.08 kl 13:41
Ikke sikkert den jakter, aktivt altså. Den kan ha hatt med seg en bakterie eller virus som den selv er immun mot selv, og som nå dine fisker blir syke av.. Trenger ikke være dødelig for fiskene, men slik at de blir reduserte nok til at de blir liggende rimelig rolige, og derfor sees på som mat. Ellers vil ofte innføring av nye fisker lage litt kladd med rangording etc, noe som i seg selv kan lage "urolige forhold", til det er avklart hvilket territorie som tilhører hvem..
Postet 12.11.08 kl 13:45
Postet 12.11.08 kl 13:54
Endret: 12.11.08 kl 13:57
Postet 12.11.08 kl 13:58
Postet 12.11.08 kl 14:37
Postet 12.11.08 kl 15:38
Vet virkelig ikke hva jeg hadde gjort. Hvis du har mulighet kan du sette opp et overvåkingskamera over karet over natten (med nattmodus) og se hvordan de holder på. Nå som vi er kommet så langt ang. data, kan vi jo utnytte det.
Hvis fiskene virker urolige, er det nok noe galt. Og da kan de bli opphisset og ikke leve så altfor lenge :S
Lykke til!
Hvis fiskene virker urolige, er det nok noe galt. Og da kan de bli opphisset og ikke leve så altfor lenge :S
Lykke til!
Postet 12.11.08 kl 20:05
Postet 12.11.08 kl 20:56