Til alle med svart grus

Kan alle med svart grus, legg inn bilder her og skrive hva grusen het og hvilken str den har?

Jeg trenger inspirasjon.

På forhånd takk for alle bilder og info.
Vet at akvastabil har svart grus, men er usikker på str.
På den linken du sa jeg sku klikke på, fant jeg ingen med svart grus bilder.
Rådasand 0,2-1,5mm Blästersilikat 30kg+- 1.

Jeg kjøpte denne pga jeg skulle ha den i et rekekar for og se rekene bedre.. Det jeg ikke viste var at sanden/silikatet hevet pH'n min til ca 8.0. Heldigvis tåler rekene 8.2.

Anyway, kjøpte denne sekken på Dyrego Gjøvik for 160,-

¨Den så fin ut i akvariet. Hvordan er det å gjøre rein den sandenden i akvariet med slik støvsuger som jeg kalder den. Får man grusen og bunnen helt rein/ så rein som den trenges for å ha reint vann?

NorthHawk
Rådasand 0,2-1,5mm Blästersilikat 30kg+- 1. Jeg kjøpte denne pga jeg skulle ha den i et rekekar for og se rekene bedre.. Det jeg ikke viste var at sanden/silikatet hevet pH'n min til ca 8.0. Heldigvis tåler rekene 8.2. ;-) Anyway, kjøpte denne sekken på Dyrego Gjøvik for 160,-
Det eneste jeg syntes var kjedelig var at den måtte skylles en del før man har den i karet.. Jeg har den bare i en 20L med Tetratec IN400+ filter og jeg merker ingen slam for og si det sånn.

Jeg blandet litt av den sammen med masse biltemasand for og fatisk unngå og se så mye slam/fiskedritt i 325Litern min.. Kjempe fornøyd der..

Den er nokså tung også så den burde være ganske lett og slamsuge.
NorthHawk
Rådasand 0,2-1,5mm Blästersilikat 30kg+- 1. Jeg kjøpte denne pga jeg skulle ha den i et rekekar for og se rekene bedre.. Det jeg ikke viste var at sanden/silikatet hevet pH'n min til ca 8.0. Heldigvis tåler rekene 8.2. ;-) Anyway, kjøpte denne sekken på Dyrego Gjøvik for 160,-

Ta ut all den kvite dekoren du har og mår pH etter noen vannbytter. Kanskje det er den som gjør pH høy?
Den hvite dekoren du ser er døde korall biter & en liten konkylie, det eneste de gjør er og heve gH. Jeg hadde en ganske så stor bit med død korall som jeg moste opp i flere små for og heve gH til 3-4 i alle karene mine.
(fant ikke bedre bilder)

Dette er AT 205 Merkur. Den er ikke helt kølsvart, men jeg synes den tar seg veldig godt ut Grønnfargen på planter og moseball tar seg veldig godt ut mot denne fargen. Elplesnegler også
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap