Hvor kan fiskene oppbevares under ommøblering?

Helloi

Jeg skal foreta en kraftig ommøblering i 60 litern min.
Samtidig har jeg 10-15 fisker svømmende rundt, bla. guppy-yngel.
Går det an å putte de ulike stimene i bøtter\isbokser etc? Evt. hvor lenge?

Setter pris på alle svar =}

Ja, det kan du.
Hvis du har en luftepumpe kan de være temmelig lenge i en bøtte/ bolle/ boks. (F. eks over natten hvis ikke temperaturen synker/ øker for mye)
Det går fint ann det. Men ikke så alfor lenge, når det gjelder varme og oksygen.

Hmm, la meg tenke.. 10-15 små fisker, kan nok være i en boks i ca 4 timer eller noe? Hvis de har nok varme.. Bare tenk på forskjellene med hvordan du ville gjort det i akvariet, og hvordan de har det i en bøtte.

Lykke til med omøblering!
Jeg skal også omøbelere kraftig med helt ny grus. Hvor mye vann må jeg ta vare på av det som nå er i akvariet?
Chihuahua
Jeg skal også omøbelere kraftig med helt ny grus. Hvor mye vann må jeg ta vare på av det som nå er i akvariet?

Det viktigste er ikke å ta vare på vannet men filterbakteriene. La filteret gå i en bøtte mens du ommøblerer. Det kan imidlertid være lurt å ta vare på så mye som mulig av vannet så du slipper å vente til vannet er varmt nok til å putte fiskene oppi akvariet igjen. Iskaldt vann kan ta knekken på filterbakteriene så om du skifter alt vannet, la filteret gå i bøtta til karvannet er romtemperert.
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Noer
Reklame for plussmedlemskap