Spiser blå acara guppy?

Etter at jeg fikk mine første virkelig store fisk, 4 stk blå acara, har guppybestanden sunket til 0 ganske raskt. Er det disse som har skyld i det, eller er det bare tilfeldig at hene gjengen har forsvunnet samtidig? Jeg trodde blå acara var ganske så fredelige av seg, og det ser ihvertfal ikke ut som at de planlegger å spise noen når de svømmer sakte rundt i karet.
Det kommer nok an på størrelsen, både på guppyene og de blå Acaraene. Alle ciklider er rovfisk, og anser alt som beveger seg og som passer inn i munnen, for føde.

Jeg tror derfor fint at dine Acara kan ha spist seg gode og mette på guppy. Om de ikke har greid å spise guppyen i en jafs, kan de ha tatt den i to
Trodde fredelig betydde at de ikke spiste andre fisk jeg :P

Diameteren på munnen til de største acaraene er vel litt større enn diameteren på en guppy.. Så vil nok tro at det er dem. Får vel heller la være å fylle på med guppy i det karet da :/
Kan det være at jeg mater acaraene for lite? Det er jo ganske store fisk det er snakk om, og jeg har ikke turt å slenge for mye oppi av gangen. Alt jeg slenger oppi blir gafla ned på 2-3 minutter, med unntak av hele scampi som tar en god stund lenger.
Kjetilv
Trodde fredelig betydde at de ikke spiste andre fisk jeg :P
I såfall, så er det nesten bare ancistrus som er fredelige... ;P De fleste fisker spiser jo andre fisker, så sant de får tak i dem, og de paser i munnen.
Aha, den type fredelig ja :P "Jeg banker deg ikke opp, men jeg spiser deg likevel"
Ja ja, så lenge de ikke spiser meg bør jeg vel være fornøyd
Takk for svar
Kjetilv da. Kan jo ikke ha disse to i samme karr hehe. Det er jo som å ha en hai i samme karret som ei sild, eller for å si det på min måte; ei bløtkake og meg i samme rom..... kaka blir borte FØR du får snudd ryggen til.

Hm ja, jeg er veldih glad i kake

Leif
Aggi
[QUOTE=Kjetilv]Trodde fredelig betydde at de ikke spiste andre fisk jeg :P
I såfall, så er det nesten bare ancistrus som er fredelige... ;P De fleste fisker spiser jo andre fisker, så sant de får tak i dem, og de paser i munnen.

Må nok desverre ta bort den illusjonen også. Ancistrus kan være skikkelig tøffe i fremferden bare de blir sultne nok. De suger seg fast på siden av fisken og gnager i vei. Batre dette fortsetter lenge nok dør offeret av behandlingen og ancistrusen vil deretter konsumere fisken. Alle fisk spiser fisk bare de får muligheten eller er drevet av nød.

Eneste forskjellen er grad av sannsynlighet for at de gjør det.
Ja, dersom man har fisker som eter alt før det lander på bunnen til ancistrusen, og i tilegg er hysterisk på å fjerne alger, samtidig som man glemmer at man har en sulten ancistrus liggende under ei rot. Så ja, da kan jeg forestille meg det scenariet.
Opplevde faktisk at en av ottoene mine gikk løs på en dragefinne da jeg akkurat hadde fått ottoene i hus. De var trolig ikke vant til å få agurk, for det tok lang tid før de skjønte at agurken var mat. :S
loffa
Kjetilv da. Kan jo ikke ha disse to i samme karr hehe.

Jeg har ikke det lenger :P
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap