Gravid guppy? ligger på bunnen av og til...

Jeg har en hunn-guppy som av og til bare står stille i vannet eller legger seg litt på bunnen. Men som oftest svømmer hun sammen med de andre fiskene (3 gullfisker, en annen hunn guppy og en hann guppy)
Men hun er litt slapp.

Jeg tror og håper at hun er gravid. Er dette et kjent tegn på at hun er gravid?

Fikk hann guppyen for 17 dager siden... de andre fiskene har jeg hatt i 3 mnd.
Kan godt henne hun er gravid, ser hun feit ut?

Ta henne ut i en bolle, og følg med hele tiden.

Jeg gjorde det samme og plutselig spiste hun en unge, men hun fikk ut en til.

Det er veldig normalt at de spiser yngel, bare så du vet det

Ligger på bunnen? Fiskene slapper av og legger seg av og til på bunnen, mine gjør det da de skal sove..

Hunnen kan oppføre seg unormalt før de skal føde også, bare følg nøye med i akvariet, se om du kan se noen små gjennomsiktige ting svømme rundt. Da bør du fiske dem opp å legge dem i yngelkorv eller liknende.

Lykke til!
steini777
Er dette et kjent tegn på at hun er gravid?


Tegnet på at hun er gravid er at hun er kulerund, på grensen til firkantet.
Sjekk artikkelen om guppy (ligger under artikler), søk etter "gravid guppy" f eks i forumet, eller sjekk "levendeføder"- forumet.
Jeg hadde en gravid gyppy og hun gjorde akkurat det samme. Hvis hun er litt større på magen så er hun sikkert gravid.

Hvis du vil beholde yngelen burde du kjøpe et yngelkar i dyrebutikken, da blir de ikke spist av foreldrene
Dette kan være et tegn på at hun skal ha yngel, hun blir gansk rundt - på grensen til firkantet.

Det lureste er og kjøpe en ynglekasse / nett og sette den i, eller et eget ynglekar om du har tilgang til det...



Lykke til med Yngel!
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap