Grønn scalare!



Har skrevet flere innlegg nå i det siste om at jeg er redd det er noe sykdom eller noe galt med vannet mitt! Og nå har scalaren blitt litt grønnaktig fra hode mot ryggfinnen.. Den er grå med svarte striper så jeg vet at den ikke har vært slik før! Hva kan dette være?
Send inn et bilde for å vise frem?
Har du en grønn scalare så er jeg villig til å kjøpe!

Min erfaring er at syke scalarer eller scalarer som ikke trives blir grå og kjedelige. Driver de og tøyser med å skru av og på stripene og flashe alle fargene sine så er de for det meste fornøyde med tilværelsen. Men bilder er nok nødvendig her.
legger frem bilde! Ikke så gode bilder men...
Den har et lyst grønnskjer! Hvordan ser man kjønnet forresten? Gutt eller jente?
Det er nok litt for tidelig å kunne bedømme kjønn på den skalaren. men miner faring av kjønnsforskjell på skalarer er at hannene blir noe større, de får kraftigere "panne" mens hunnene er litt mindre, og blir tykkere, da de bærer rogn.
Jo den er jo faktisk litt grønn men utifra bildet alene ser den jo ikke syk ut, så jeg vet ikke. Kan hende den er syk, kan hende den er frisk.

Å bestemme kjønn er mulig men ikke lett.
Ser faktisk ut som den bytter farge til grønn! For den blir bare mer og mer grønn... og det ser utsom den ahr det bra og grønnfargen på hode er nesten selvlysende... stilig...
Jeg har også noe av det grønnskjæret på noen av scalarene mine. Ikke at jeg legger mye merke til det, men det er der ihvertfall. Tror det er ganske naturlig
Mine scalarer fikk et grønnaktig skjær over hodet og litt ned på resten av kroppen når de lekte og la egg. Så vil nok tippe en tier på at den kun har det bra i karet ditt.
Så bra.... men har kjøpt en kamerat til den i dag og de bare svømmer etter hverandre og hakker på hverandre! Vil det gå over?

De er nesten samme størrelse.. men ikke samme farge! Den jeg hadde fra før er jo med svarte og grå striper den nye er helt svart!
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap