Mugg?

Jeg har en stor og fin trerot i akvariet mitt, den var aldri brukt tidligere da jeg la den oppi. Som dere ser på bildet er det kommet noe som ser ut som hvit mugg på treet - er dette farlig? Jeg har prøvd å søke litt her på forumet, men jeg legger ut et bilde her, så kan kanskje noen av dere svare meg på om dette er noe jeg bare må få ut med det samme:

[External Image]

Beklager det dårlige bildet, men jeg regner med at dere klarer se hva det er jeg snakker om. Jeg har forresten ingen fisker i karet, jeg holder på å kjøre det inn.
Jeg klarer ikke å se bildet, men det er ganske vanlig at det blir sopp på enkelte nye røtter.

Soppen er helt ufarlig, og kommer av at næring inni rota siver ut.

I de tilfellene jeg har lest og opplevd det, har dette gått bort av seg selv etter en stund. Når du bytter vann er det også fort gjort å stikke slangen bortom, det suges lett opp (sitter ikke hardt). Noen fisk og snegler ser også ut til å like dette, og spiser det faktisk
Supert, passer veldig bra, jeg skal til å bytte fra grus til sand akkurat nå faktisk, men da regner jeg med at det går etterhvert. Tenkte å sette inn noen snegler og et par anscistrus til uken, for å begynne forsiktig. Satser på at de liker det!
Tilfeldig bekjentskap
© Irene Nyrud
Reklame for plussmedlemskap