Hjelp! suicidal platy med energi kick!

Kjøpte for et par dager siden seks platy, alle klarer seg fint bortsett fra en som til nå ha ligget rolig på bunnen å knapt rørt på seg. Virker som den sliter med dårlig "balanse" siden den svømmer på siden når den først rører på seg. Den har ikke spist og den har rørt minimalt på seg. Det som nå har skjedd er at den har begynt å få skikkelig energi kick der den virrer rundt i et enormt tempo og prøver å hoppe ut av karet! Klarte såvidt å grave den frem fra under sofaen isted, etter det "sikret" karet. Hva er det som skjer? Er den syk? Bør den avlives? Den bor med 5 andre platy og 2 ancistrus i 60 liter, verdiene er helt fine og alle de andre trives godt. Vet noen hva som har skjedd her setter jeg stor pris på svar!
Jeg ville avlivet den. Min erfaring er at platy nesten alltid gjør sånn når de er i ferd med å dø.
Hei! Jeg mener du burde avlive platyen enten ved å kakke den eller koke opp vann og ta den i kokende vann. Da dør den momentant.

Forrresten må jeg legge til at den tittelen ga meg latterkrampe så det holdt! nesten så jeg lå på gulvet og rullet meg i latter! :O
Da var den avlivet... Måtte den få hvile i fred!
Blucher
Da var den avlivet... Måtte den få hvile i fred!

R.I.P
R.i.p kremt...
Du kunne bare levert den tilbake til foretningen du kjøpte den i, så hadde du nok fått en ny og de hadde tatt seg av resten...
apropo; suicidal.... hmm... det er selvmordstanker... trodde ikke en fisk tenkte... ler :oD
Det var nok det beste, så ble den ikke pint lenger Linda
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap