Discus sammen med andre fisk

Hei. I mitt 240 kar har jeg nå et skalarepar, en blå acara og 3 maller.
Tror dere at det hadde gått greit å ha et discus par også eller høres det ut som en veldig dårlig ide?

Jeg har hatt discus med disse fiskene og det gikk fint.

Synes det blir for lite akvarium.
Jeg prøvde å ha et skalarepar sammen med et discuspar i 375 liter. Det ble alt for dårlig plass.
Synes du har for lite karr jeg og.
Ville ikke ha satt parret mitt på 19 cm i et såpass lite karr.
Men "bygger"du om karret til BB karr ja da kan du fint ha et voksent parr med diskuser.
Det beste er om de går alene i tanken.
Men har selv 660 l med diskuser, de lever sammen scalarer, saeer, kardinaler og mange L maller.
Har mye større "handle"frihet i store karr, og kan sette endel fisker sammen som garantert ikke hadde funket i mindre karr.

Vent med å kjøpe diskuser fram til du har dobbelt så stort karr.
Som andre nevner så er kansje karet litt lite med tanke på diskus.
jeg veit også at andre ikke har skalarer sammen med diskus pga at skalarene er for glupske i matfatet og sulter ut diskusen. men det må en velge selv..

synes diskus er en så vakker og flott fisk, at en ikke behøver å ha så mye annet av fisk intill...

men smak og behag.
Tom Anders
skalarene er for glupske i matfatet og sulter ut diskusen.


Det er én av grunnene. En annen grunn er at hvis skalarene skulle finne på å begynne å legge egg, vil de kjeppjage discusene rundt i hele akvariet i tre av fire uker. Ikke særlig hyggelig for discusene, når de bare får en kort "ferie" fra jagingen av og til.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap