Har fått 8 guppy yngel! :) har noen spørsmål...

I natt fikk jeg 8 guppy yngel (2 døde). Jeg har de i et eget 28L akvarium med rensepumpe, varmekolbe, steiner og planter.
Men det er bare 2 stk som driver å svømmer opp mot toppen av vannet, de andre 4 (kanskje flerr...) ligger på bunnen. Er dette helt normalt? Vil de gå opp å spise etterhvert? Og hvor lang tid tar det før jeg kan flytte de tilbake i et annet akvarie sammen med voksen guppy og gullfisker.
Jeg tror da ungerne kommer opp etterhvert...
Når jeg har fått unger så plejer de å gjemmer seg,til de finner ut av, at der er ingen som spiser dem opp,da kommer de opp og svømmer fritt...
Men det kan jo skje,at der er noen unger som ikke er helt bra.(det får man jo ikke gjort så mye med).
Jeg plejer å ta ungerne tilbake til det store akvarium(med de voksne fisk),når de er rundt 4 uker,da er de ihvertfall for store til å bli spist opp av foreldre,men du har slørhale som sikkert ville like guppy unger.
Da ville jeg vente til de er nesten voksen,med å flytte dem tilbake....
ok takk for svar.
jeg kommer til å vente en god stund før jeg sette de over i det andre akvariumet mitt på 63 L.
Gullfisker er kjent som noen slukhalser ja En regel som er god og huske: "passer det i munnen er det mat" gullfisk kan f.eks. ta neon og kardinaltetra i voksen størrelse.

Mvh: PK
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap