Uvennskapelige fisker

Har i dag kjøpt noe paradisfisk og praktbotia for å ha i 120 litern. Fra før hadde jeg bare kardinaltetra og gule maller.. Nå er det bare jaging og stressing med de nye fiskene. vil dette gi seg, eller er jeg blitt lurt til å kjøpe noen som ikke passet sammen med de gamle fiskene mine??

Lurt og lurt.... Praktbotia blir altfor store for 120l. Når de ikke gjemmer seg i huler, røtter o.l så er dette en meget aktiv fisk som krever mye tumleplass. Den er i utgangspunktet veldig fredelig, men jeg vil tro de kan virke litt stressende i et såpass lite kar, ja.

Paradisfisken får noe andre med bedre kunnskap svare på
tender
Lurt og lurt.... Praktbotia blir altfor store for 120l. Når de ikke gjemmer seg i huler, røtter o.l så er dette en meget aktiv fisk som krever mye tumleplass. Den er i utgangspunktet veldig fredelig, men jeg vil tro de kan virke litt stressende i et såpass lite kar, ja. Paradisfisken får noe andre med bedre kunnskap svare på :)

botian sa han at tok laaang tid for at den ble for stor.. er mest disse paradisfiskene som napper og jager alle de andre. laget flere gjemmeplasser til mallene og botian, så vi får håpe de blir bedre med tiden.
Paradisfiskene er nok kjenn for å være litt aggressive mot andre fisk er jeg redd. "Den kan være særdeles aggressiv" står det her i fiskebasen. Her kan du lese litt om hva andre som har hatt fisken skriver.

Som du skjønner så er det ikke alltid den går så godt i lag med andre. Kanskje du kan høre med butikken om du kan returnere fiskene siden de ikke fungerer så bra hos deg.
Reidun Slettvoll
[QUOTE=tender]botian sa han at tok laaang tid for at den ble for stor

Problemet for botiaen er at den vil neppe bli så stor i karet ditt. Med mindre du kompenserer for lite plass, med langt over middels sirkulasjon
Tilfeldig bekjentskap
© Frode Storheim
Reklame for plussmedlemskap