Skifte sand

Akvariet er oppe å går,men grusen er alt for stor og passer ikke til mallene. Hvordan skifter jeg grusen uten å forstyrre balansen ? Tenker på næringen som allerede er i grusen
Dersom du ikke har næringsdeponi under grusen (leire/jord el.l.) kan du ta grusen ut med hevert i flere omganger. Evt bruke et litermål til å begynne med, og bruke hevert til restene.
ok så det ødelegger ikke vannverdiene når jeg bytter til helt nytt?
nei d skal ikke gjøre det bare husk og vaske den nye utvalgte sanden godt før du slepper den oppi (få bort alt/mest mulig av grus støv)

her er en kjempebra omtale av Frank Angell

Akvariegrus

må nevne at den Chinchilla sanden som er brukt, er den i poser(ikke den på en plastkanne) har dette selv og er kjempefornøyd
ok,da er det bare å sette igang å få tak i sand. Du har ikke noen planter å selge meg,hilsen fra gokklol
hehe har noen

Gul Cabomba
og et par
Vasspest
og 2 av denne
Hygrophila difformis

her hos meg er dem en 50 cm ca :P klipper ned stadig vekk, men dem vekser litt fortere en planlagt :P

er jo litt kalt ute nå for å sende planter og slikt så mulighetene for å få noe i live fram til deg( dær det e mest sannsynli mot -25 nu :P ) svær dårlig :/

jepp kald årstid-men vi ligger ikke på mer enn 2til5minus. Bor ved kysten ikke innlandet ja skjønner jeg må vente og vente. Slik er det å bo i gokk som sagt.lol passer egentlig svært dårlig denne hobbyen for meg ,for helst skal alt skje i dag..huff.
pass på nitritten bare. jeg skifta til sand fra grus, fikk ei nitrittbombe jeg oppdaga litt for sent
ja tenkte på det med nitritten,huff.
Bluelight
jepp kald årstid-men vi ligger ikke på mer enn 2til5minus. Bor ved kysten ikke innlandet:) ja skjønner jeg må vente og vente. Slik er det å bo i gokk som sagt.lol passer egentlig svært dårlig denne hobbyen for meg ,for helst skal alt skje i dag..huff.


hehe ja kjenner til det dær var det samme her i begynnelsen (men slik er det vel egentlig med alt?) men nå har det roet seg ned

det med nitritt når man skifter grus, har jeg ikke hørt om, men at det er fult mulig ser jeg ikke bort fra men når man skifter grus, så skifter man litt vann og, samt å bytte 30% 2 gang i uken, da burde du klare å unngå det
ja skal gjøre det. Satt å så på de forskjellige typer sand. Vil ha en fin en ,men så må man plutselig ha varmekabler eller snegler..det baller på seg..lol
Bluelight
ja skal gjøre det. Satt å så på de forskjellige typer sand. Vil ha en fin en ,men så må man plutselig ha varmekabler eller snegler..det baller på seg..lol


du må ikke ha varmekabler, det er bare annbefalt har ikke varmekabler i mine akvarium, enda det ene står på rommet (som holder samme temp som den som er utenfor døra :P har en varmekolbe på 300W og en på 100W oppi, for og holde dem "varm" ;P) og plantene vekser som bare det

Samme med sandsnegler, er bare anbefalt

greit nok dem vender på sanda(er vel kjekk og ha vist du har Biltemasand/Chinchillasand i tykke lag, over 5 Cm)

hadde snegler i karet på rommet, men dem tok jeg ut i gjenn, puttet dem heller i en 60L som dem får styre selv har ikke merket noe til disse gasslommene som folk sier oppstår
ok,ja det er vel bare å prøve å se. Hva kan jeg lime på som bakgrunn? slik at jeg slipper å tømme hele akvariet for innvendig bakgrunn?
du får jo kjøp på den lokale zooen slik bildebakgrund som du taper på finnes i mange forskjellige varianter og slik, og kjøpes på mål
lokal og lokal gitt...52 mil til nærmeste...lol 104mil fram og tilbake Tenkte på en nettbutikk,men det ser ut som alle selger innvendig bakgrunner blir vel en svart søppelsekk..hehe
hehe tja 104 mil ekkje det d dåkker kailla ein svepptur dæroppe? :P hehe

nei i såfall så må det bli nettbutikk, det e vel det einaste førnuftie

vil nå tro at noen har slik fotobakgrunn ?
jepp fant akkurat nå,skal bestille før jeg tar sengen
hehe gjør det du

ja det er kvelden her og, arbeid imårgen
jepp takk for all hjelp,sov godt
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap