Det lå et par underlige ting i akvariet i dag..

Da lyset kom på i karet, så jeg et par merkelige saker.

1) flere steder lå det noe gul-orange greier. Så nesten ut som om noen hadde klemt ut maling fra en bitte liten malingstube. Aner ikke hva det var, da jeg tok det opp med heverten, løste det seg opp og ble borte. Lignet ikke bæsj...

2) det så ut som om noen hadde lagt egg på algeballen som lå ved vannskorpa. Mange runde små baller, noen gjennomsiktige, andre brunaktige. Jeg prøvde å ta dem opp, men de var geléaktige og gikk sund. Kan det tenkes at klorekedama har mistet så mange egg? sikker 10-15 stk som lå spredt utover. Har ingen andre som kan legge så store egg. Hun går forresten rundt "fullasta" med egg - igjen.. Hmm.. Har sverddragere, men de legger vel ikke så store egg..2-3 mm (ja, jeg vet de ikke legger egg, men om noen har mistet eggene...om det går, da..)

underfundig...
Hva slags fisk har du oppi der da??
Stemmer det som står på profilen din fremdeles??
De eggene kan nemlig høres ut som corydoras egg, det gule greiene kan jeg ikke si noe om før jeg evnt hadde sett det.
Hei.

Jeg har bare sverddragere, en ancistrus og en afrikansk sommerfuglfisk.. og så reker, da... Det er derfor jeg ble så forfjamsa da jeg så alle de eggene.. Lignet i allefall på egg. Lå spredt på et lite område ved vannskorpa.

Har eplesnegler, men de legger ikke slike egg. Har sulawesisnegle, aner ikke hvordan de eggene ser ut...

De orange greiene så faktisk ut som utklemt maling.. hehe.. trodde først at ungene hadde gjort noe, men de rekker ikke opp til luka..
Sulawesier føder levende barn, så det er ikke dem
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap